RSS

Svettigt värre

21 Jun

Varmt och fuktigt när solen kom fram men jag vill ju jobba i trädgården så på med pannbandet och slåss med knotten som gärna hälsar på när man är på norrsidan och fixar. Syrran köpte moskitoshatt igår och och jag har skickat efter ett par nät som inte har resår längst ner, men för idag fick det gå bra med den med mössa 🙂
Knott.gif
Stortrivs ute i trädgården jag 🙂 Förutom mygghuvan då, annars är detta det jag helst har på mig, trädgårdskläderna. Morfars gamla Bagheera-jacka är superbra men stor. Funkar när man målar också. Snygg som hoppsan ha ha.

Gudsonen har klistrat etiketter åt mamma till PRO-utskicket och sedan försvann han in i spelvärlden. Lilla E och sys är till stan för dag 2 på HipHop-lägret men de är väl hemma snart så händer det lite mer för honom.

Tar det lite lugnare idag för det är slitna fötter och armar/rygg efter stavturen igår. Ligger på ungefär 10 000 steg mindre idag so far. Kom upp i över 14000 steg totalt så det behövs lite vilodag emellan. Fick bli grävarbeten istället idag.

Igår klippte jag gudsonen och mamma. Den gamla hårtrimmern är runt 11 år men har klippt bra och många genom åren. Vill ha huvudet med 40 mm längd men den har klackarna som håller fast den med gått av på och nu gick den inte på ström heller utan laddar upp sig så det var lite ööönn ööönn ö-ö-önn på slutet 🙂 Skickade efter en ny på NetOnNet igår och den var på G nu såg jag i mailen. Den nya har upp till 42 mm längd och det passar bra till mammas nacke. Tänkte ju bli frisör när jag sökte gymnasiet men då skulle man ha 5,0 för damfrisör eller 4,8 för herr och de betygen hade inte jag riktigt så det fick bli en mellanlinje istället. Men med facit i hand med tanke på ryggproblem och allergier var det nog inte meningen men jag amatörklipper lite i alla fall 🙂 Herrar med kort hår är ju inga problem. Sedan helpa mor att putsa lite. Så kan de gå iväg emellanåt och få det proffsklippt. Själv bokade jag tid på torsdag, det är så tjockt så jag måste få bort lite. Får bli Jenny i storbyn som får hjälpa mig denna gång. Frissan i stan har fulltecknat innan Midsommar. Hade lite dålig planering där.

Kusinen och guddottern drog iväg på europa-trippen idag. Gudsonen skall flyga ner till veckan men de måste ta bort gipset och göra en speciallösning då benet kan svullna när man flyger. Annars skulle han också åkt med dem var meningen. Men det fick bli några dagar här i Värmland istället. Vilket Lilla E tycker är toppen.

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 21 juni, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
