RSS

Välbehövligt regn

26 Jun

strilar ner i omgångar. Gudsonen och Lena for hemåt efter lunch så nu blev det väldans tomt igen här. Smulan och N kommer hem ikväll i alla fall så vi får se dem en kort sväng.

Själv planerar jag nya paviljongen/pergolan i trädgården. Tänkte ju snickra en egen variant men hittade en fin på nätet så nu skall den hem. Kollade om det var hemkörning men enl deras direktiv kör inte lantisbrevis ut det under 35 kg och detta väger 33. Får väl haka på kärran och åka till Bervik och hämta själv. Kanske någon vänlig personal i affären bistå så den kommer på kärran. I o f kan jag ju lyfta 40 och 50 liters säckarna med jord så får man bara ett par händer till så borde det gå. Sedan får jag montera ihop den och avgöra hur jag skall göra med plattan som vi har nu. Har lite planer. Vill helst få upp den, typ nu. Får stilla mig lite. Min specialitet..

Mest tankarna som jobbar, i övrigt en slö dag. Börjar bli rastlös.. ledig 1½ månad nu. Börjar kännas. Behövligt, visst, men det börjar krypa i varenda cell. Nu är i alla fall Midsommar överstökad. En fin sådan blev det. Nu tar vi tag i årets andra halva.

Ny vecka, nya möjligheter. Skall börja med att besöka verksta’n i storbyn så grabbarna får kika på avgasröret. Pugarten låter som den värsta rallybilen så det är läge att få avgasröret fixat eller bytt. De skulle kika på’t och har de stund över fixar han det. Jo det är en verkstad som lagar saker, de byter inte bara ut. Lucky to have them.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 26 juni, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
