RSS

Tycker att halvstormen

27 Jun

kan tagga ner. Rejäla vindbyar så blommor och blader ligger platt efter backen. Ena fuccian blev en gren fattigare och stora ampelfuccian har rensats rejält på knoppar och blommor. Gav upp och städar när det har blåst klart.

Var ner till verkstan i storbyn en sväng med rallybilen och det blir till att byta delar av avgasrör och ljuddämpare, så på fredag far det iväg några tusenlappar, men det hade jag räknat med. De är betydligt färre än hos andra verkstäder. De skall även byta lyktinsatserna till skyltbelysningen och fixa tutan så jag får en knapp då den inte verkar vilja komma tebax utan att byta rattenheten för 5-6000…

Försökt pyssla om blommorna lite och blåst in emellanåt. Fin dag i sig men som sagt, blåsigt så in i hoppsan. En stavtur med moderskapet genom byn och jag tog en liten extra sväng. Hälen är inte glad, inte hämtat sig från långturen. Städning och fix på övervåningen blev det också varvat med trädgården. Extra med steg med att springa i trappen.

Säga vad man vill men med håret i ordning så trivs i alla fall jag bättre. Efter senaste klippningen/urtunningen så försvann en hel del slingor och det blev flammigt tyckte jag. Så i eftermiddags trädde jag på mig hättan och drog upp en hög med slingor och jag har ju tur som har mamsen som kan hjälpa mig och korrigera lite bak som är svårt att se själv. Men rätt bra klarar jag mig. Frissan frågade senast om jag varit på annan salong för det såg proffsigt ut och nu är det väl runt 20 år jag fixat det på egen hand så det är något jag känner mig trygg med att göra själv. Ett paket Schwarzkopf M1 är vad som behövs samt tålamod och starka axlar och armar 🙂

Idag skickade jag iväg beställningen på Pergolan så den anländer väl här i slutet på veckan. Tog hemköring, blir billigare än att ta bilen ToT samt slippa konka på grejerna. Ser verkligen fram emot att få den på plats. Kommer väl innebära lite merarbete, men det är det värt. Spännande att se om mina ögonmått och vision av det hela överensstämmer med verkligheten. Lite omändringar blir det men det kommer bli bra! Får nog snickra ett nytt trallgolv, men jag avvaktar tills jag ser hur det blir i storlek.

Nu är det strax Lotta på Liseberg. Allsångssommaren drar igång.

 

 
2 kommentarer

Publicerat av på 27 juni, 2016 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Tycker att halvstormen

  1. Kvinnotankar

    27 juni, 2016 at 21:39

    Även jag sköter mitt hår själv! Både klipp och färg!

     
    • Suttecity

      27 juni, 2016 at 21:42

      Klipp tar jag hjälp med. Växer som ogräs men klipper övriga. Lite puts blir det väl själv förståss ☺

       

Kommentera

 
