RSS

Tja

29 Jun

inte händer det mycket inte men dagarna de går. Var ute i solen redan kl 0900 och klippte av plymerna på plymspireorna då de börjar bli bruna och tråkiga så nu ser det städat ut. Gräsklippning och borttagning av en styck död skatunge. Vet inte om Musse varit här och norpat den. Inga skador vad jag kunde se men död var den.

En promenix med stavarna senare på eftermiddagen och nu träffade vi lite grannar så det var gott att ses, vi hänger inte i hasorna på varandra om vi säger så även om vi bor i en radby. Grannhuset skall ju säljas och det är jag väldigt ledsen för. Inte träffat dem och hört läget, men att de inte skall fortsätta ihop har jag förstått på vad grannen sa. Bara att hålla tummarna att det blir vettig ersättare. Efter 20 år är man ju glad att veta vilka det är som bor närmsgrannar. Dock, var sak har sin tid i livet. Kan ju komma väldigt trevligt folk igen.

Nu har jag även kommit väldigt nära målet att få grannen att äga sin egen domän som Telia krånglat till så han inte får mail längre. Problemet har varit att domänen står på det gamla AB som lades ner 2008 och han kör enskild firma. Men nu så fick jag rätta papper från Bolagsverket via hans revisor och där stod det vi behövde och nu är alla blankett underskrivna och kopia på körkortet inmailat och konton på SE-direkt är fixade så nu skall jag bara komma åt det gamla kundnr och inloggningen så skall vi vara i hamn. Inte bara och bara inte och när de inte kan själva är det inte lätt. Jag ser utmaningen och de brukar ju kalla mig fröken Sherlock Holmes 🙂 Men än jublar jag inte, dock är det nära.

I morgon blir det en tur till Gerd och mammas kusin och så skall rallybilen till verkstan så kanske de hinner med den redan i morgon. Den får stå där tills på fredag annars. Enda sättet att få till logistiken.

Undrar om det är något på burken ikväll. Sanna skötte sig ypperligt igår om än liiiite övertänd emellanåt men har man så roligt sommarjobb förstår jag om man kan bli exalterad. Gillar henne skarpt som programledare och sjunger så man få ståpäls gör hon också.

 
1 kommentar

Publicerat av på 29 juni, 2016 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Tja

  1. Kvinnotankar

    30 juni, 2016 at 12:04

    Ja man ser verkligen att det går snabbt när man tittar i trädgården! Själv har jag just börjat betala till WordPress. Kanske därför jag inte får så många besök längre, hrmm får kolla detta! Teknik och nya regler hela tiden 😀

     

Kommentera

 
