RSS

Nu är det snart läge

01 Jul

att ropa HEJ!
Skärmklipp
Nu är det SÅ nära att det är klart. Som jag har letat och tjatat, mailat, mailat igen och gjort som de sa men sedan göra om igen för en annan sa annat samt att de ny kock blandade sig i soppan igår och försökte göra samma sak igen som jag gjort då innehavaren uppenbarligen glömt vad jag sagt och det ändrades kontaktmail IGEN så jag inte kom åt men nu så – banne mig är det begärt och jag har kommit in på rätt ställen så nu är det jäkligt nära. Kan säga att jag tycker att det skall bli vådligt skönt när allt är klart. Liksom kunden som nu åter kommer få sin e-post att fungera. Trägen vinner som sagt.

Vaknade redan kl 0600 och låg och försökte få nackmusklerna att inte vara så griniga och det var banne mig vakuum i varje led i nacke och axlar men efter 45 min gav jag upp och masade mig ur bingen. Kallt och grått och blev vådligt blött fram på dagen. Inget uteväder således men jag var ute en sväng och tog mätarställningen på elen då det är ny månad och nollställde regnmätaren. Pappas pyssel har hamnat på mig 🙂

Intog frukost och sedan började jag med jobbet som tagit sina timmar idag, röja upp på kontoret. Jösses vad grejer. Arkivlådor om vart annat och skrivbordet hade nog 5 lager med saker på sig så det syntes inte. Metodiskt gick jag till väga och nu är det tomt på golvet och även på skrivbordet. Ja så långt det skall vara tomt vill säga. Man känner knappt igen sig 🙂 Även översta lådan med alla prylar fick sig en rensning och en stor hög ligger för vidare transport ut till garaget. Allt behöver inte ligga här inne. Köpte ny verktygslåda för ett tag sedan och den är nu inredd så det som trängdes i byrålådan tidigare har nu fått eget krypin.

Blev en lång dag när man kommer upp i ottan 🙂 Pizza i Vita Huset ikväll och jag skall försöka mig på att byta kanal på syrrans router så att det får bättre Wifi. Fått instruktioner av fd kollegan på Copy. Han tycker det är roligt att hjälpa då jag begriper vad han menar 🙂 Vi får se om jag lyckas eller om det blir till att köpa nytt. Bytte ju kanal här hemma och det blev stor skillnad.

Jagat paviljongen som även om man beställde hemkörning och betalade extra för detta hamnade på uppsamlingsstället på Posten och de menade att jag skulle hämta den där! Hade den legat på en pall hade det gått direkt till mig. Efter att ha testat 3 telefonnr och på sista hamnat på 28 plats i kö och lika många minuter senare blev kopplad till bokningen så skulle han vara ”snäll” sa han och beställa utkörning GRATIS! Ja men som du ser sa jag så är det redan betalt. Ja då såg han det. Djefla krångel och Post Nord kan ta sig i brasan. Make till dålig service. De fick in grejerna på terminalen kvällen den 28:e och först idag kom den till uppsamlingen. Skrev till Clas Ohlson och meddelade vad jag tyckte om saken och att de fick info om hur dåligt skött det var. Jag chattade ju med dem och även ringde kundtjänst för att vara säker på att det blev hemkört. Skulle gå per automatik. Annars hade jag ju likaväl kunnat koppla på kärran och åka till Bergvik och köpa den. Men på måndag mellan 11-13 skall den komma.

Pugarten verkar bli kvar på verkstan tills på måndag, inget hört. Sitter inte i sjön så det hinns.

Ha en fin fredagskväll och inledning på helgen!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 1 juli, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
