RSS

Penseln i högsta hugg

07 Jul

är vad som har gällt idag. Även om inte själva trädelen var mitt i solen så var jag det så jag höll på att få lätt värmeslag när jag målade första omgången på södersidan på altandörren på övervåningen. WC- och treluftsfönstret mot öster är helt klara nu och axlarna är något möra och skinnet rött 🙂 Även lilla fönstret på kontoret skrapade jag bort lös färg på och målade då det såg eländigt ut men trät är ok. Det tog sin lilla tid. När jag var klar så fikade vi i pergolan och det är allt konstigt så ombonat det kan bli med några stolpar och takpinnar i metall 🙂

Har ju stört mig väldans på den fula missfärgade gamla träsoffan som varit överallt här i trädgården genom åren och nu stått uppe vid friggan ett par år. Bar upp hinken med rödfärgen med linolja som jag köpte på Ö&B och plaskade helt sonika på två lager med slamfärg på den. Inte ultimat färg för utemöbel, I know, men nu smälter den in i väggen och syns knappt. Är inte där uppe så mycket och sitter i den så det får räcka så. Den har varit iväg till tippen men får hänga i ett tag till. Om golvet i pergolan kan sättas där uppe istället kanske den åker, men som det ser ut nu så får det vara. Hade tur också för det är exakt samma färg som vi har på friggan så nu skall den borstas och sedan målas. Men det orkade jag inte idag. Lite för mör i armarna. Stå och jobba ovanför huvudet med armarna är man inte van vid. Men som sagt, det blev väldigt bra och nu är det ”bara” en treluft och 5 ”vanliga” kvar samt andra strykningen på altandörren på övervåningen.

Så en kreativ dag har det varit. Nu skall jag ta en stavpromenix med mor. Trevlig kväll! Här har vi en strålande fin kväll.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 7 juli, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
