RSS

Bättre väder idag

10 Jul

vilket innebar solfritt på förmiddagen då det var täta moln så jag hann måla klart mitt och mammas fönster inifrån så är det bara en strykning kvar där samt sista på altandörren och runt samt de tre på nedervåningen. SÅ nöjd kan jag säga. När det var klart fick jag göra brandutryckning på blomlådorna jag planterade förra veckan för det nästan skvalpade i dem och tunga som hoppsan. Har hål i upphöjningarna men de verkade inte vara öppna ordentligt så jag fick mojja runt med en spik och så gjorde jag nya hål i botten där det finns tunnare partier för ändamålen. Blôbb sa det och droppade hej vilt så nu hoppas jag att det blir drägligt för rötterna. Fixade även till Kameleontbusken som fått växtdille så den blev fäst mot nätet med buntband och omträdd så den håller sig mot väggen istället för framför fönstret och lite som den vill.

Frissade till måbärshäcken med minitrimmern och så fick mamma sitt hår fixat när jag ändå var igång. Men då med sax och hårtrimmer 🙂

Vi tog en promenix på eftermiddagen och på vägen hem gick vi upp till sys och där bjöds det på fika och så fick vi spenat med oss hem som mamma har rensat och förvällt. Skall bli gott med soppa till veckan.

Träffade grannen som måste flytta då nuvarande sambon bestämt att hon skall sälja och flytta på egen hand. Hoppas innerligt att han hittar boende och blir kvar här.

Fick besked om att gudbarnen kommer på tisdag och först sades det att syrran möter upp i Karlskoga men då vi tänkt oss till Marieberg i Örebro kan vi lika gärna göra det på tisdag och åka senare så det passar i tid. Vi får se. Men så ser planen ut.

Blev såå jäkla sömnig på maten. Bäst att dra ner soptunnan till upphämtningen så kan man dunka ner sig i fåtöljen sedan. En jäkligt bra söndag och helg är till ända.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 10 juli, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
