RSS

Igår hämtade vi gudbarnen

13 Jul

och mötte upp på halva vägen i Örebro. Detta gjorde att vi tog med Smulan och travade runt på Marieberg tills det var dags att träffa gänget på MAX vid kl 19:30. Roligt att de vill komma till oss. Så det blev en lång dag innan vi kom hem.

Idag är jag hemmavid och småpysslar med lite av varje. Tagit en tur runt växeln men hade inte stavarna och jag sjunker lätt ihop känner jag. Får stretcha på physiorullen sedan.

Rallarrosorna lyser överallt nu så jag tog en bild och lägger upp den med en hälsning till moster I-B 🙂
Rallarros
Har en som satt sig i rabatten så den får vara kvar.

Fick ett par krukor med liljor av fd jobbarkompisen ifjol och denna veckan slog de ut. Den mindre är lite oansenlig färgmässigt men den andra är helt underbar tycker jag.
Lilja
Naturen tecknar vackert!

En stillsam onsdag här i SutteCity. Passar mig fint.

 
8 kommentarer

Publicerat av på 13 juli, 2016 i Vardagsinlägg

 

8 svar till “Igår hämtade vi gudbarnen

  1. livsglimtar

    13 juli, 2016 at 14:16

    Minns att jag i min uppväxt fantiserade om Rallarros, de är så vackra och rallare hörde jag talas om både i prat och text. Nu för tiden vet nog inte många unga vad en rallare var.

     
    • Suttecity

      13 juli, 2016 at 15:08

      Nej vi var nog sista generationen som fick muntligt tradition om dem. Det är otroligt härlig färg ute nu och det är hur många som helst runt just gamla järnvägsområdet som gick till vår grusgrop. Idag är det mest gångväg för fyrbenta.

       
      • livsglimtar

        13 juli, 2016 at 15:40

        Vi är på landet nu och här har jag inte sett så många om ens någon. Jag har precis tagit fram mitt gamla Oi Gong program, kroppen blir bara stelare och stelare. Det var så länge sedan jag Qigongade att jag muttrade att jag har blivit stel som en pinne och foten jag bröt förra sommaren vågar jag inte riktigt snurra på.

         
  2. Suttecity

    13 juli, 2016 at 16:23

    Ja man borde ta upp Qi gong igen. Körde det och TaiChi för några år sedan.

     
  3. John

    13 juli, 2016 at 22:15

    Vackra foton 🙂 Den sista blomman är fantastisk 🙂

     
  4. Jag

    14 juli, 2016 at 10:44

    Oj, vilken vacker lilja! Rallarosen är verkligen praktfull där den blommar. Här på Gotland finns en växt som heter tulkört överallt. Jättefina blombilder du har tagit.

     
    • Suttecity

      14 juli, 2016 at 15:42

      Tack min vän!

      Nu var jag ju givetvis tvungen att googla på Tulkört också 🙂 Den har jag aldrig sett. Var finast i närbild. Kram

       

Kommentera

 
