RSS

Så blev det fredag

15 Jul

även denna veckan. Sovit lite illa så det blev lite senare uppstigning. Mamma tog stetoskopet och blodtrycksmanschetten för att hjälpa grannen som funderade på hur det ligger till sedan blir det väl lite matinköp i storbyn för henne och Vita Huset stuvade bilen full med folk och drog till stan för lite shopping och annat. Själv blev jag kvar hemma och har hand om hårbollen. Passar mig bra.

Eländet i världen fortsätter och man är ändå nöjd att det var denna veckan när gudbarn och kusin inte var på plats.

En sak som ändå består är den kära trädgården och jag var ute med min Lumix under veckan så jag tömde kortet nu. Varvar mina bilder från min Lumix DMC-TZ60 och den börjar springa om min gamla Canon 350D med tamronobjektivet i kvalitet men ibland slår min Samsung S5-kamera i mobilen till och tar superbra bilder. Hade jag onödigt med pengar skulle jag köpa ny digital systemkamera och ett bra makroobjektiv men det får gå bra med det jag har så länge och så får man beskära i photoshop elements så man får det som man vill 🙂  Ett par bilder blir det här. Borde väl uppdatera min fotoblogg med lite nytt, får se om jag orkar framöver.
Rosenvial
Som varandes överkänslig mot starka dofter så är Rosenvialen (perenn luktärt) ett mycket bra alternativ då den är doftfri. Brukar sätta lite luktärt så att det doftar lite när man går förbi, men skall de tas in i bukett är der Rosenvialen som gäller. Står längre också. Kan tyckas lite oansenliga i färgen men det är en vacker ådring på dem. De kom ju upp ett par dm i julas så jag trodde de skulle styrka med då det blev så in i hoppsan kallt veckorna efter men jädrar vad den har växt!  Trivs ihop med alpklematisen på södersidan.
Vresia
Fresiarosen har jag haft med förut men på denna bild hittade jag en liten kompis när jag tittade närmare 🙂 Även denna är doftande, ja blomman alltså, synd att vi inte sitter på södersidan och kan njuta mer av dem. Dock kommer vi se dem från nya paviljongen när allt blir klart där.

 

 
1 kommentar

Publicerat av på 15 juli, 2016 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Så blev det fredag

  1. madonnan

    17 juli, 2016 at 08:35

    Jättevackra foton!
    Vi får hoppas att världen blir tryggare och att terrorismen motarbetas och försvinner. Hoppas! 💕

     

Kommentera

 
