RSS

Ömsom sol ömsom regn

18 Jul

är vad som gällde idag och några knallar blev det också. Vi har precis varit ute och tagit en stavpromenix genom byn och nu när vi satte oss började det regna igen. Var helt vindstilla och det är en varmare kväll än på länge med 18-19 grader så det känns att det är varmare luft på G in.

Vet inte vad jag har gjort egentligen idag men det har onekligen blivit några vändor mellan storstugan, uthusen och lillstugan här i trädgården med ogräsfix, blomuppgärvning, bilvård (glykolpåfyllning och lampbyte på Pugarten och nya torkarblad och påfyllning av spolarvätska på Fårrden). Med lilla promenaden här så är jag uppe i över 12 000 steg idag och övriga dagar har jag fått tagit extra promenader för att landa mellan 5 000-7 000 steg. Men det har blivit lite gjort ute i dag ändå. Samt att jag slängde på markiserna på kärran och Jan lastade på gamla ljuddämparen och så fick jag lite annat med mig samt att brännbart och kartonger och syrran hade en del med sig också och så körde hon och jag ner till sopcentralen och jösses vad skönt det är att bli av med allt. När vi var tillbaka körde jag upp och backade kärran intill och så lastade vi grejer från syrrans uthus som skall säljas på lördag om det finns spekulant. Gott. Jan körde bort gräsklipparen till grannbyn så skall fixargubben titta på den när han är tillbaka hemma på torsdag. Kärran skall tas med så det var läge att fixa allt innan han fick låna den under veckan.

I morgon får vi besök av E med familj från Timmersdala. Skall bli gott att ses. Sågs senast som hastigast när vi var på Jersey Boys när vi kom ut och de skulle in på sena sittningen. Lilltjejen har jag aldrig sett så det är på tiden. N har väl blivit stora tjejen nu. Var nog 5 år sedan jag såg henne. Ja jösses vad åren går. Men jag fick många goa vapensystrar under mina 6 år i Skaraborg. Man ses inte så ofta men tur att fejjan finns!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 18 juli, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
