RSS

Termostaten

21 Jul

i kroppen hänger inte med i svängarna och jag har lång inkörningstid på värmen men härligt är det även om det räcker med att stå och vattna för att svetten skall börja rinna. Men solen gick i moln efter lunch och då kunde jag ta med Amigo ut på en promenad. Han gillar inte värmen och ligger mest och sover i skuggan när det är så här varmt.

Mamma var ner till PRO-lokalen och hämtade grejer inför söndagens jobb i korvmojjen och hade med sig ceasarsallad hem från pizzerian. Vi delar på en för det är väldans stora. Ett extra bröd till så klarar man sig. Det är dubbelbakat med ost i. Mums! 🙂

Hjälpt mor med SMS-utskick för PRO och lite annat så ja, det har inte varit direkt några större projekt i värmen men dagen den går ändå. Blev i o f lite sen uppgång då ungtrasan som har ”coola” bilen med megafonhögtalaren PÅ taket tyckte att det var en bra idé att dra igång en låt kl 0130 när de for genom byn…. kan säga att jag tvärvaknade och fick en puls som heter duga, så det tog en stund att somna om. Men sedan blev det välbehövliga timmar i rad. Trots att det är fullmåne 🙂 Eller tack vare, who knows.

I morgon skall jag se om de nya tillskotten i sädesärlefamiljen fortfarande anser att min bil är bästa stället att sitta på… Kackar gör de också men de är ju inte så stora, än.

”Samtalsterapi” med konsultuppdragskollegan 🙂 Dock kunde jag inte helpa då mitt lösenord har gått ut och man måste vara på plats för att få nytt visade det sig. Ringde supporten och tyvärr var det min minst omtyckte datasnubbe som svarade. Osmidig är han och jag blir vådligt irriterad, varje gång. Nåja. Får bli längre fram om de vill ha hjälp.

Nu får det bli lite Ärnscht på dumburken 🙂 Frågan är – blir det en rundstav även detta program?? 😀

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 21 juli, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
