RSS

Loppat och klart

23 Jul

för den här gången. Varmt så in i ….. och jag höll ärligt på att flyta bort när syrran och jag tog en rask promenad genom byn för att hinna besöka grannarna på förmiddagen. Gick i slip-in-sandaler också… jag som måste ha strumpor… om jag har djupa vattenblåsor på trampdynan vid stortålederna? Ja ni kan ju gissa. Känns som att gå på kuddar.

En hel del folk om det i skov och jag handlade för 150 kr totalt hos närmsgrannarna så jag är nöjd med det jag fick för de slantarna. Nu känns det dock som om det kvittar med loppis på ett par år. Vi får se om det blir något nästa år. Vi har pratat på Backluckeloppis vid bygdegården men vi får se.

Ändrat om lite på mina blomurnor då jag hittat lite annat att plantera i 🙂 Började bli fullt framme vid rampen. Bästaste I kom förbi en sväng och parkerade hos oss och satt kvar en stund och pratade innan hon for hemåt. Gott att ses.

Nu inväntar vi Smulan och N som kom med bussen från stan och skall sova hemma ikväll. Varit många bud hur var och när denna veckan så det är gott att de landar hemmavid.

I morgon är det ledig söndag hoppas jag. Blir det lika varmt så är det att föredra att sköta sig själv 🙂 Hoppas att ni är nöjda med er lördag på ert håll i världen. Det är jag med min. Svejs!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 23 juli, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
