RSS

Trädgårdsfix och stadsbesök

29 Jul

Ja igår när moster och morbror for hemåt efter förmiddagsfikat kunde jag inte låta bli spaden så nu är alla växten som skulle bort, tas upp, delas och flyttas åtgärdade och ja det kommer bli bra det här. Hur torrt som helst i backen så regn behövs verkligen. Begriper inte att det växer alls. Var lite lätt genomsvettig och smått slutkörd när kvällen kom så duschen satt bra, men innan det var dags för den drog jag upp slingor och höll på att smälla av så varmt var det under hättan. Men jag blev nöjd med resultatet. Det blev pizza i Vita Huset när jag var klar och därefter var det UNO som vanligt. En helt makalöst fin kväll när vi gick hemåt. Solen på väg ner, vindstilla, myggfritt och 15-16 grader.

Idag var det så äntligen dags att få klippa ur håret och jag fick godkänt vad gäller slingorna av frissan. Nu är både mor och jag fixade så håret klarar sig några veckor framöver.

Iväg till Bergvik och vi sladdade in på Cassels och köpte oss jackor på REAn innan vi mötte upp gänget för gemensam lunch. När vi var klara vinkade vi hej hej och gänget drog till Mariebergsskogen. Mor och jag gick åt andra hållet och besökte gul/gröna skylten och sedan lämpades grejerna i bilen och vi tog en vända till på Cassels. Hade väl 10-talet toppar med in i provhytten men fy f*n vad tôli’t det är att prova kläder… inget kom hem hem mer än jackorna då. Ordinarie pris 1200 kr totalt och jag fick dem för 500 kr. REA i min smak 🙂

Vi tog bilen till ICA-parkeringen och mams gick in och började handla och jag pinnade iväg till en av mina favoritaffärer – Clas Ohlson 🙂 Skottkärrans hjul var platt igår och morbror hade köpt ett punkteringsfritt helgjutet däck så ett sådant fick följa med hem samt små vagnshjul till kabeltrummorna på uteplatsen. Ett av dem med broms till varje så att de inte rullar över kanten. En STOR solcellslykta i korgformat fick följa med hem och skall hängas upp i mitten av paviljongen, är det tänkt. Kan säga att kartongen med lyktan var stor och svår att bära men jag lyckades ta mig till bilen med allt 🙂 Anslöt till mams och vi handlade klart och vid godishyllorna tog min ork slut, helt. Kunde lagt mig och somnat på golvet kändes det som. Men nu är vi hemma och Amigo har lyckats rymma – hur nu detta gått till. Han är en liten papillon, när han har långkopplet ute piper han så fort det tar i en liten grästuva och tar emot. Nu har han lyckats dra upp ringen som håller i själva haken så han pep iväg som en avlöning. Haken satt kvar i kopplet. Grannen mötte honom med bilen och han har inget bilvett heller så han var alldeles intill och var på väg hem mot Vita Huset. När hon öppnade bilen hoppade han in…. ingen hemma där så hon ringde syrran som ringde mig och frågade om han var hos oss och jag sa ja, han ligger på altanen, men det gjorde han inte när jag tittade… han skäller ju på allt och alla i förebyggande syfte och just in case, men inte ett pip det kommit från honom. Öglan orkar man inte böja med handkraft så ja vad som hänt vet ju bara han. Men håll med om att det verkar bra knepigt?
hake
Det blir samling här ikväll och jag misstänker att det blir både kubb och UNO 🙂
I morgon far gudson med moder upp mot Ångermanland för några dagar med kompisarna där och guddotra och kusinen kommer dit från O-ringen som de kämpat med denna veckan. Kusinen skickade bild till vår Instagramgrupp på WC-faciliteterna och jag kan inte säga att jag är avis….
bajamaja
I morgon har vi cykelfest här i byn och vi fick på vår lott att göra efterrätt till 7 personer. Smidigt att kunna förbereda 🙂

Ha en fin inledning på helgen!!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 29 juli, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
