RSS

Torsdag

05 Aug

var det igår men jag var så jäkla mätt igår kväll så jag orkade inte blogga 🙂 Lena och Allie bjöd på maten och jag bistod med grillningen. Gôtt i bôt men som vanligt äter man lite för mycket innan det säger nu är det fullt. Allie och Lila E hade gjord onödigt god brownie med dumle och polly i botten… till detta jordgubbar och glass. Burp. Men gott var det!

På förmiddagen åkte mams och jag in till stan. Fick lämna tillbaka färgen på Jula och sedan tog vi en sväng ute på Wåxnäs. Köpte mer färg bl a så nu skall jag måla dörren till friggan svart. Den var bara laserad så det sitter inte kvar efter 5 år. Käkade lunch på Paus och sedan Willys för inköp innan vi tog våra tunga skallar och for hemåt. Det var 14 grader och tokregn på morgonen men när vi lämnade stan var det 22 grader, kvalmigt och tokskurar. Väderskallar är vi båda två så vi var trötta så vi såg lätt i kors. Damp ner i fåtöljerna när vi kom hem och såg på inspelade program i kuvösen. Men sedan kom då matfolket och det blev fulla rullen i huset. Härligt. Mams fick order om att sitta still och lösa korsord. Ni må tro att det kröp i henne 😀

Lena provade mammas gamla kappa som hon fick uppsydd när hon läste till sköterskeelev på 60-talet och oj så fin hon blev i den! Satt som en smäck! Även vardagshatten passade. När vi letade efter dem hittade vi en klädpåse på väggen och mammas min när hon öppnade och stoppade in handen 🙂 Det var mormors gamla persianpäls som vi helt glömt hade blivit inhängd på kammaren. Även denna provade hon och ja den satt som en smäck. Mormor var lika späd som Lena är så det stod hennes namn på den so to speak. Jag och mor är för stora och syrran orkar inte bära upp den. Bättre att det kommer till användning på någon som gör dem rättvisa.

Idag tänkte jag måla – åtminstone dörren då på friggan som är under tak för det mesta även när det regnar då det är lite utskjutande över altanen. När jag skulle gå ner och hämta den vita färgen så öppnade sig himlen när jag gick in på altanen så jag får nog vänta. Söndag verkar lite mer lovande  ut för målning.

När jag gick ner från friggan såg jag något som såg ut som en stor mosstuva som skatorna var och drog i, men när jag kom närmare såg jag att det tyvärr var en lite igelkottunge… de hinner nog kalasa på den innan det slutar regna, annars får jag ta bort den till baksidan logen. De är ju så små och söta. Vet inte om det är syrran jägare Morris som varit framme eller om det är skatorna som plockat den.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 5 augusti, 2016 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Torsdag

  1. Znogge

    5 augusti, 2016 at 14:13

    Så tråkigt med igelkotten men små ungar är nog ganska så utsatta tyvärr…

     
    • Suttecity

      5 augusti, 2016 at 16:37

      Ja det är de nog. Kanske var sjuk eller inte hittade hem, who knows. Antar att skatorna är de som gjorde slut på’t för katterna går inte gärna i klinch med dem.

       

Kommentera

 
