RSS

Mötestisdag

10 Aug

var det igår. Först hade mamsen bjudit hit sina kollegor i PRO-styrelsen för höstens första styrelsemöte och så bjöd vi på lunch och kaffe. Så jag hade kökstjänst och fixade till soppan och servade så gott jag kunde. De for hemåt vid 13-tiden, mätta och belåtna 🙂

Blås och regn och allmänt tråkväder även igår men ett par timmar var det uppehåll så jag kunde sticka ut näsan. Blomlådorna på söderväggen var snustorra så det blev till att vattna. Övriga är mer än blöta så man måste kolla över för allt blir ju inte regndränkt.

Kl 18 hade vi extrainkallat möte med grannarna då vi haft lite krångel med vattnet enl vattenproven så vi pratade ihop oss och fixade för åtgärdsplan som kommunen ville ha. Roligt att träffa nästan hela högen, det var bra uppslutning. Det är ju sååå stor skillnad mot förr när vi sprang i gårdarna här och alla stod redo att helpa till om någon behövde. Ja de ställer väl upp men det är inte samma som det var när vi flyttade hem för 30 år sedan. Men bara alla bli samlade brukar det vara trevligt. Tror inte att folk har tid helt enkelt.

Idag skulle det bli räkkryssning med två av de gamla kollegorna på konsultuppdraget men med min sjöbuseavsaknad av sjökropp så skulle det nog bli kräkkryssning med tanke på hur mycket det blåser. Så jag sa tack men nej tack. Nu ringde hon dock och meddelade att hela kryssningen var inställd 🙂 Så då kan vi prova nästa vecka istället.

I övrigt var dagen en datordag, men efter kaffet så tog jag med mams ut på en stavpromenix. Hon har haft en ond knöl och blåmärke under foten som inlägget inte varit nådig på så det har inte varit läge att trava runt utan att hon går som en anka och får mer ont i höften. Men idag provade hon de andra promenadskorna som har andra inlägg och jädrar vad det gick undan 🙂 Man riktigt kännern är man kommer in att kroppen får sig en kick.

Smulan var här och åt upp det sista av gårdagens lunchsoppa så vi fick sitta och prata lite. Har letat nya Zumba koreografier men inget jag nappat på. Allt blir ju som nytt för dem ändå så vi får se 🙂 Men en Cumbia vill jag få ihop.

 
1 kommentar

Publicerat av på 10 augusti, 2016 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Mötestisdag

  1. Znogge

    11 augusti, 2016 at 20:55

    När det blåser så pass håra vindar så håller jag mig helt klart på landbacken! På sjön ska det vara kavl ungt 😉

    Kram

     

Kommentera

 
