RSS

Bilder från helgen

14 Aug

Lite lättare att bilda sig en uppfattning om det jag skrivit om samt att jag vill ha kvar i bloggen så feel free att titta på dem eller bläddra vidare.

Babis

Liten  bäbis hoppar gärna upp på bordet för att se ut genom fönstret och spanade både länge och väl efter matte som aldrig kom. Så han gav upp och rullade ihop sig så att han fick plats på underlägget 🙂
vadda-sova
Vaddå sova – är du dum eller?? 🙂 Knorr och ‘off ‘ off, piiiip och knorr igen. Men till slut så kurade han ihop sig. (Tratten är att ta till om han börjar gnaga på sårskorpan på svansen). 


Så var det spaljéprojektet på södersidan. Rosenvialen pallade inte tokvindarna förra veckan utan lade sig och igår tog jag alltså ner spaljén och spikade upp två nät intill varandra och sedan jobbet att avyttra spaljén utan att skada klematisen.

Klematis1

Sedan få upp dem utan att vialen gick av så det är provisoriskt. Kunde klippt ner den men den blommar fin än så jag plockar och gör buketter. Kommer helt nytt nästa år då den skjuter rotskott så den får jag upp som jag vill, tror jag, nästa år. Klematisen fäste jag med buntband så länge, skall klippa bort en hel del, men den får vara nu tills det blir höst, på riktigt. Blev inte vackert men nu är jag nöjd att nya nätet är på plats så får resten reda sig. Riktigt nöjd med stängslet jag köpte på rulle på Jula. Samma som jag gjorde blomsterpelaren av och nu är det tre nya spaljéer samt att de går lätt att böja till så det blev stöd till det som skall klättra i paviljongen, men behöver stöd från backen och upp till benen på spaljén.
Klematis2


I dag for Västeråsbesökarna ut med morbroderns segelbåt så ungarna fick möjlighet att komma ut på sjön. Lilla E hade läget under kontroll på den lilla 40 fotaren 🙂 Skepp å hoj! (lånad från hennes instagramkonto)
Eva-till-rors


Som sagt, man får komma ut en hel del när man har hund och det var vackert ljus på förmiddagen när solen silar ner genom grönskan. Svårt att fånga på bild med mobilen men blev ganska så likt verkligheten
Ngt-visst-med-gronska
Vi bor ju på grus-/rullstensås och det är lite kargt på sina ställen. Tog vägen genom grusgropen och på väg mot badlandet var jag bara tvungen att fota för mossa, lava och stenar är också färgstarka! Jättesvårt att återge men jag tror jag fick det tämligen nära sanningen med denna bilden.
Fina-farger

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 14 augusti, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
