RSS

Klockan 05:00

14 Aug

var det bara att dra på sig paltorna och ta den överlyckliga hundtrasan under armen och stappla stelbent ner för trappen och ojsan hejsan så glad han var att han lyckades få upp mig… gick en tur på gårdsplanen så han fick kissa och så tänkte jag gå upp till friggan men då tittade han på mig ungefär som är du dum på riktigt och vände in mot huset igen. Ja jag sover ju själv och har vant mig vid detta och man vänjer sig ju vid ljuden vi har här i huset i övrigt, men att ha en smaskande, pipknorrande sällskapssjuk hund i samma rum… höll på att få spunk. Somnade han till var det lugnt och man somnade men så låg han där och smaskade med tungan och svalde. Vet inte om han drömmer eller om han har löptik i tanken. Vi har honom i kompostgaller och syrran hade bäddat så han känner igen sig med dofter osv men han är ju så orolig när matte är borta och sova på nytt ställe är väl läskigt. När vi gick upp igen for han som en raket in till mamma och upp i sängen och tvättade henne lite – god morgon! 🙂 Fick lyfta upp honom och stänga in oss i mitt rum och då blev man åter uttittad – han kör tysta stirrleken blandat med knarrig dörr… men han gav upp till slut och lade sig på min klädhög på golvet. Sedan drog Spillkråkan igång och det var ju farligt så dovt morr. Då mamma tagit av sig CPAP-masken efter bryska uppvaknandet så drog hon igång tunga timmerstockar och jag kände att men vad i hoppsan… hunden hade somnat då så jag ville inte rota runt i lådan efter öronpropparna. En natt till överlever man väl – dock skall jag upp i tid så jag vet inte om jag vågar plugga i dem ikväll 🙂 Nu sover han här, tyst och stilla, så han kan om han vill. Den fulingen 🙂

Fördelen med hund är att man kommer ut. Många steg på räknaren blir det. Men som sagt, promenad kl 0500.. lite overkill om ni frågar mig, men bättre än att få städa. Lille bäbisen, han lär inte växa upp så tre år han är. Men det  var en härlig kväll igår när vi var ute med honom. Helt stilla och myggfritt och skön temp så den promenaden satt fint.

Det har blivit några promenader med honom idag och sedan har jag studsat runt med åkgräsklipparen så att det blev klippt mot grannen och så runt friggan där det nästan var lie-varning men några varv med klippbordet på olika höjd så redde det sig. Smulan har varit lite feg att gå nära buskarna så det har blivit ett par dm breda ringar där hon klippte sist så jag tog det värsta. Tänkte att hon skulle ta och klippa resten måndag/tisdag då det är fint vänder utlovat men kom på att hon ju skulle till Stockholm och inte kommer hem förrän tills helgen. Får ta det som är kvar när jag kommer hem i morgon. Gäller att lapa sol nu när den väl kikar fram. Blåst småkyligt men då man jobbar blir det varmt så linnet har varit på.

Administration på hög nivå för PRO var det igår då vi fixade utskicket av Verksamhetskalendern för sept-dec. 260 utskick blir det total och lite att köra ut, vika lägga i extra inbjudan och kuvertera och försluta. Men vi hjälps åt och jag har vanan inne så det går rätt så snabbt ändå. Har även fixat med deras hemsida då jag ville få in bilder på den nu när jag fick dem på bild på styrelsemötet, både gruppbild och så skar jag ut ansiktena. Webb-versionen av tabell kan ju göra en gråstråig för mindre… provade tre varianter men det ville sig inte och jag bli så irro när det lägger sig radbrytningar trots att man rensar och gör fasta radbrytningar. Ser OK ut i redigeringsläge men så fort man publicerar så hoppar det till och gör ett steg indrag och en radbrytning på första cellen. Får ringa deras support så får vi se om de kan klura ut om jag gör något fel. Så tabeller i webbläge undviker jag… skall prova att göra i word, kopiera och klistra in också – kan vara en genväg 🙂

Ja det var den söndagen det. Har känts som lördag så nu är det lite knepigt igen. Men det blir väl ordning på torpet, åtminstone vad gäller fredagar fr o m 2/9 när jag drar igång Zumba Gold igen. Hittade en bra koreografi på en cover på Macarena med handrörelserna och så flamenco, salsa och cumbia i så den har jag börjat memorera nu. Dock kommer jag göra om lite då jag vid det här laget vet vad som stökar till om det blir för många byten och om man skall starta framåt eller bakåt så först skriva ner, sedan lyssna lyssna lyssna och memorera. Sätter det sig inte så är det oftast ett tecken på att det inte är så mycket att satsa på. Men denna tror jag på, bara jag får kläm på macarena-armarna 🙂 Lite hjärngympa skall det ju vara och så blir det lite mer utmaning när man trampar på stället också 🙂

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 14 augusti, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
