RSS

Uppdraget blev mitt

15 Aug

Var som sagt på intervju för bemanningsföretagets räkning kl 09:30 i morse och träffade tjejerna som jag skall hjälpa. De fick lite bakgrund om mig och hur jag jobbar och tänker och jag var öppen med hur jag ser på saker och ting och de verkade nöjda. Pratade med min gruppledare på bemanningen och som vanligt är det raka rör i kommunikationen. Han har nu pratat med dem i ett par omgångar och hon ringde nu och sa att vill jag så vill de. Går deras tider denna veckan med start på onsdag så får jag styra mina tider själv sedan när jag blir självgående. Skulle ev få upp min timersättning också 🙂 Bra det för det är ju några mil per dag som man pendlar och jag kommer inte upp i de beloppen året ut så att jag kan dra av på deklarationen. Mycket att tänka på. Samt att man inte jobbar mindre än 4h när man går ut.

När jag kom hem så satte jag mig på gräsklipparen en timme. Ungefär vad ryggen pallar då det är gropigt och dant. Klippte ju även igår så nu är det nedre delen nedanför muren kvar samt slänten, men den hoppas jag att Jan tar hand om 🙂

Han dök upp igår och jag trodde att Amigo skulle gå av på mitten av glädje. Han skulle gå ut med honom men när jag skulle koppla tittade Amigo på mig och ställde sig tätt bakom honom så jag var inte aktuell längre 🙂 Då han var ledig och jag skulle upp tidigt så fick Amigo följa med honom hem. Musse var inte där när han kom hem men då tittade jag ut genom dörren till kuvösen och där satt han och tryckte nosen mot glaset 🙂 Släppte in honom och oj så prat- och kelsjuk. Nu skulle jag då få med honom bort till vita huset men som tur var så var han hungrig och jag tog en liten burk med kattgodis i och lockade med honom genom hagen – han har inte trafikvett utan går mitt i vägen, så man får gå genom hagen, just in case. Kunde väl bära honom men då jag är allergisk så, nej. Men han kom skuttandes i full fart jamandes så det hördes genom hela byn 🙂 Så han var nöjd att komma in och få mat efter att ha varit på vift hela dagen. Såg honom vid friggan några gånger så han håller sig i faggorna när vi är ute.

Jahapp, då var det en dag ledig kvar då. Så det kan bli 🙂 Svejs!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 15 augusti, 2016 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Uppdraget blev mitt

  1. Znogge

    15 augusti, 2016 at 18:33

    Grattis till bemanningsuppdraget! Hoppas att du ska trivas bra 😀

    Kram

     
    • Suttecity

      15 augusti, 2016 at 18:39

      Tackar! I väntan på RGRM-forskningsresultatet får man hanka sig fram med annan inkomst 😊 Men det skall bli skoj att pigga upp kunskaperna i Pyramid-programmet och ekonomikunskaperna samt få testa lite nya arbetsuppgifter. Samt lära känna lite nya människor. Är väl lite knäpp men jag gillar tanken på att kag kan sluta på dagen om jag vill. Nu gör jag ju inte det då jag har lite för stor pliktkänsla men bakdörren finns. Därför gillar jag bemanningsuppdrag samt att vara konsult. I o f samma från uppdragsgivarens håll men vara på ett ställe om ngn inte gillar det man gör kvittar mig.

       

Kommentera

 
