RSS

Intressant är det

16 Aug

när man hör ringar på vatten av det jag skriver om här. Vilka som läser vet jag ju inte men man kan ana sig till saker genom kommentarer och omväga info samt att man kan märka reaktioner på vissa. Några frågar rakt ut och någon gång har jag blivit ombedd att formulera om mig. Det respekterar jag, för ofta har det uppfattats helt fel men jag rättar till det. Ibland testar jag, det skall jag villigt erkänna, för att se om vissa läser, oftast får jag rätt. Men detta ÄR min blogg, jag har valt att inte vara anonym för de som känner mig som kan hitta bloggen, like it or not.

Min AB Blogg som jag hade när jag bodde i Karlsborg raderade jag  i ren panik för det drevet som den avundsjuka fd kollegan på annan ort drog igång genom att själv fantisera ihop saker genom det jag skrev – det ångrar jag nu att jag gjorde för det hade varit roligt att ha kvar de första blogginläggen man skrev och jag stod för det jag skrev, hon trodde väl att jag skulle få kicken, men jag hann kontakta högre chefen innan hon gjorde det för att förbereda honom på drevet och han ställde frågor och jag svarade om hur jag hade skrivit och då sa han – ja det verkar mer vara så att ni har lite samarbetsproblem på avdelningen. Så när hon skulle choppa skallen av mig var informationen redan förankrad och jag hade – till min förvåning – stöd från mina två närmsta chefer. I o f gjorde den händelsen att det var lättare att flytta hem igen, annars hade jag nog varit kvar i Karlsborg, så det blev väl någon mening med det också. Men jag kände att bloggen var mitt forum så jag startade igen, sedan lade ju AB ner bloggandet och jag flyttade till WordPress istället. Valde att lägga länken via min hemsida – där står klart och tydligt att det är min högst privata blogg så ni som hälsar på här hoppas jag respekterar det för jag anser inte att jag kladdar till någon, om jag inte är vådligt irro, men då försöker jag hålla det på slätstruken duk.

Så om du som känner mig/är bekant med mig och läser vill vidarebefordra info till någon som berörs här inne, så fine, feel free. Men se då till att återge saker som det verkligen står och lägg inte en massa mellan raderna, för då visar det att du inte känner mig alls och då är det din sanning och inte min.

Tack för ordet. //Blogginnehavaren.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 16 augusti, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
