RSS

Makalöst härlig sommarkväll

17 Aug

hade vi igår och vilken djefla tur att det var dretväder på ren värmländska förra onsdagen så det blev helt inställt och vi fick denna helt underbara sommarkväll ute på Vänern med god mat och trevlig sällskap då vi hade lite Tack och Hej med de två som är kvar och jobbar. Roligt att jag fick följa med. Tjejerna som sköter maten har thailändsk påbrå och jag har aldrig ätit så goda kräftor, vet inte vad de har kokt dem med för kryddor med det smakade mer kan jag säga. Härliga röror och gott bröd till detta.
2016-08-15-rekor
Tallrikar var lite små, skulle behövt djupa 🙂 Vi satt uppe på akterdäck och trappan upp var brant så det var inte så lätt att balansera men man fick gå flera gånger så att man hade ena armen ledig och häva sig upp med. Lagom mätta och nöjda och alla tre körde så vi hade vatten till maten. Gick bra det med 🙂
2016-08-15-D-o-A
Skål och tack för de här 2,5 åren! 🙂

Vädret… ja men skoja inte vad härligt! 20 grader, klarblå himmel och knappt någon vind så vi satt där och mådde gott i de 3h vi var ute. Hade solen i facet, härligt! Spanade in alla dyra hus som de som har råd har byggt ute på gräddstranden. Mr Sjögren bl a.
2016-08-15-på-vag-ut

Vi for ut vid 18-tiden och vände tillbaka vid 19.30 och då hade det börja bli så där blå/rosa på himlen och här passerade vi Tynäsudden där den fina restaurangen låg. Mormor jobbade där när hon träffade morfar Sven. Synd att den brann ner, hade varit roligt att få ha sett den någon gång.
2016-08-15-Tynas
Månen på väg att bli starkare och starkare – blev en riktigt augustimåne innan jag kom hem.

2016-08-15-sunset1
Sedan kom då en helt magiskt fin solnedgång och jag bara njöt och fotade med mobilen så fick det bli som det blev.
2016-08-15-sunset2
Det var härligt att följa den när den gick ner och vi sakta gled in mot inre hamn igen.
2016-08-17-18.05
Tätt mellan båtarna i hamnen 🙂

Efter kram och hej gick jag till bilen men stannade till och tog en bild till för det blev ett så härligt ljus. De har byggt så in i hoppsan med nya insatslägenheter vid inre hamn i olika modeller och jag har inte bestämt mig för om jag gillar det eller ej. (Har Löfbergsskrapan bakom till vänster ryggen för er som inte varit där på länge och undrar vilket håll jag står åt) Men de vita husen lyste upp fint igår i kvällsljuset 🙂
2016-08-15-hemma
Hade helt fel kamera med för att kunna fånga fullmånen rättvist och jag ångrar lite ändå att jag inte stannade vid sjön i storbyn när jag for in på 70-sträckan för det var helt spegelblank på sjön och starka månen som lyste upp. Ja helt fantastiskt vackert. Tänk att kunna pricka en av de sista vackra sommarkvällarna på ett tag. Tacksam för det.

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 17 augusti, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
