RSS

Så bidde det fredag

19 Aug

och nu är första veckan avklarad. Chefen från stan kom och hälsade på då hon var på besök  i huset och vi satt och pratade en stund och det visade sig att vi hade gemensamma bekanta här hemmavid. Som sagt, världen är liten och cirklarna man rör sig i genom åren hänger på något vänsters vis ihop 🙂 Vi sa att vi tar september månad ut till att börja med men det kan bli mer, vi tar det som det kommer sa jag. Gillar korta uppdrag. Så’n ä ja’ 🙂

Då kollegan jag hjälpt mest dessa dagarna skulle iväg vid 1330 och jag var klar med allt så fick även jag gå hem för dagen. De tyckte inte att det var så stor idé att ta några större nya grejer utan vi laddar om tills på måndag. Månadsbokslut så de har liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite att stå i. På detta få tid att visa mig så jag kan helpa dem.. ja de är jättebra men jag känner mig ändå som ett störande moment, även om jag gör ett gott jobb.

Stannade till i storbyn då de var på plats för att förbereda 60-årskalaset för PRO i morgon. Saknades bord så vi for hem och jag lastade de vi hade på kärran och mamma fixade fika till gänget. Sedan gick resten av eftermiddagen till detta men nu så är det klart. Såg att A stod och såg lite ledsen ut vid bilen så jag gick till henne och det visade sig att hon hade varit i backen på asfalten och glasögonen stod i 90 och hon var chockad. Satte henne i bilen och vi kollade över läget. Hon hade landat på underarmen så den var blå och skinnet hade släppt. Gjorde en gest till mamma så hon kom och kollade läget och jag ledade förband inne men det var tomt i alla facken så den förbandslådan gjorde ingen nytta.. en Krillan hade en första hjälpen i sin bil så vi kunde lägga om armen så att det inte skulle safta sig och fastna i ärmen på jackan. Hon hade andra glasögon så hon kan klara sig tills veckan då hon kan åka till optikern. Blir nog blå och grann men hoppas att det inte tog för illa i ansiktet. De for hemåt och jag hoppas att hon kommer med i morgon.

Då jag hade kärran och regnet hängde i luften så täckte jag borden med en presenning och när vi for hem så hade himlen öppnat sig, rejält. Det skulle gå att köra ut bakvägen men där var det stopp så jag fick försöka vända men det var för trångt för att kunna komma runt. Men det slutade med att det vek sig lite för mycket för att komma bak eller fram så jag fick ut i tokskurarna och haka av kärran, köra fram bilen och haka på igen. Dretblöt var ordet för dagen. Då hade jag en regnjacka på mig, men var blöt ända in på ryggen när jag kom hem. Så det blev till att byta om.

Pizzakväll i Vita Huset. N kom då han och Smulan skall på Way out west-galan eller vad det nu heter. Hoppas att de slipper regnet då.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 19 augusti, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
