RSS

Galningen

21 Aug

joddlade friskt på morgonkvisten och vid 06:20 stapplade jag upp och stängde fönstret. Fick bli värmeslag då det blir väldigt varmt när man måste stänga. Ett par timmar till blev det men som sagt, piggare vete tusan om man blir.

Varit en väldigt fin dag ute och jag har tillbringat det mesta av tiden ute i trädgården och plockat med blommor och avyttrat blombollen då alla petunior verkar ha sagt upp sig på samma gång. De ringde från logen då de var där och städade efter gårdagen och ville att jag skulle hänga med tillbaka när de lämnat grejerna i bygdegården som mamma hade lånat. Så jag hängde med ner en sväng till storbyn och när vi käkat och det delats upp av det som blev kvar från igår och dagens lunch så for vi hemåt och gick in i bygdegården och ställde in glas, koppar och tallrikar som vi lånat. Sedan blev det trädgården igen resten av dagen. Makalöst skönt och jag vill vara ute så mycket jag kan då jag skall sitta instängd resten av veckan och de hotar med fint väder… lite skrivbordsångest får jag.

Lilla E sov över här då syrran var inne i stan och väntade ut The Island Festival som N och Smulan var på och då detta slutade vid 00:30 ville inte lilla E vara ensam så visst fick hon sova här. N’s mamma var också där så de hade en trevlig kväll i tokregnet (skoja att PRO hade tur med vädret under dagen med tanke på hur det vräkte ner under kvällen och natten) Musse hade inte kommit in och vi har ropat och ropat här idag. När jag var upp till friggan en sväng senare i eftermiddag ropade jag på honom då han ju brukar hållas häromkring men ingen katt. Gillar inte när de är på vift. Men när jag kom tillbaka till norra altanen hörde jag ett bekant jamande som lät lite yngkligt men där satt han den lille godingen! Så glad jag blev! Hämtade lite grädde och ställde framför honom en bit men oj så illa han haltade! Han lapade i sig grädden så helt illa var det väl inte men ni skall inte tro att han tänkte låta oss ta honom inte utan han haltade iväg till parkeringen och mamma gick efter för att kolla vart han tog vägen medans jag försökte få tag på syrran och lyckades till slut så hon kom med bilen. Matte gick bra att bli upplockad av som tur var och nu är han hemma  i tryggt förvar och när han fått mat så kröp han så långt under Smulans säng han bara kunde. De avvaktar tills i morgon så får vi se om han behöver komma till veterinären.

Smulan ja, när de for hem igår så började hon må illa och de ringde upp N’s mamma och jodå, han var ute i skogen och hulkade. Dock hade han glömt sin nyckel här så de fick ta en ”liten” omväg och hämta den. Väl hemma kramade Smulan toastolen hon också. De tror att det är en kebab som inte mådde så bra som N hade köpt och Smulan hade smakat på och båda blev dåliga ett par timmar efter. De mår ok idag så de fick väl ur sig det som skulle bort.

Ja det har varit en intensiv helg måste jag säga och jag kan tro att en styck moder kommer vara tämligen trött i morgon när allt är klart 🙂 Hon är nere och kränger kôrv på sitt sista pass på PRO-dansen för säsongen så hon får vila upp sig till veckan. Eller ja… hon fyller år på tisdag så det blir väl en hel del förberedelser om jag känner henne rät, för det kommer folk . Men fr o m onsdag, kanske, blir det lugnare 🙂 Det däringa pensionärslivet är allt annat än lugnt 🙂

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 21 augusti, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
