RSS

En bra helg

28 Aug

blev det. Igår var det heldag i Kårberg med familjen och traditionsenliga kräftskivan. Vi far på plats vid 12 och for hemåt vid 19:30 så det blev full dag. Kommer bilder och mer om dagen under veckan.

Idag har jag varit ute i trädgården fram till strax efter lunch så jag hann med allt innan regnet anlände. Sedan har jag färgat ögonbrynen på mamma samt fixat håret på henne och jag drog på mig hättan och drog lite slingor så nu är det jämnare.

Lilla E började hackhosta på hemväg igår och sedan är det hinken intill som gäller då hon blir svullen i halsen och inte kan svälja något utan att det vänder och kommer tebax. En köttbulle hade hon fått i sig när vi var där nu på kvällen så hon är något stillsammare än vanligt. Av eller på gäller med henne, finns inget mitt emellan.

Smulan och Nils ville ha köpepizza och mamma och jag beställde ceasarsallad så det fick bli gemensam middag med dem på altanen i Vita Huset.

Nu lite TV, försöka komma i bingen i tid. 4 dagar väntar på Adeccouppdraget och på fredag ÄNTLIGEN! Start på Zumba Gold-terminen. Som jag längtat efter mina guldbönor!

Nu vräker det på redigt ute. 11 grader… men det vänder på tisdag så några dagars värme till blir det nog. Svejs!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 28 augusti, 2016 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “En bra helg

  1. Znogge

    28 augusti, 2016 at 20:30

    Här har åskan kommit och gått. Just nu har den en paus men jag är inte säker på att sista ordet är sagt… Hoppas ni slipper den!

    Kram

     
    • Suttecity

      28 augusti, 2016 at 20:36

      Såg på kartan att det bullrat på bra i era trakter. Har är det nog lite för kallt… inte hammockväder direkt 😄 Kram

       

Kommentera

 
