RSS

Från +3 till +18

30 Aug

Så svängde temperaturen idag. Råkallt och dimmigt som hoppsan – skall man behöva sätta i kupé-/motorvärmaren redan i augusti?? Burr. Handskarna har fått åka på igen. Lite tidigt på säsongen men men. Bättre var det när jag kom hem. Drog vid 15:15 då jag var klar och skallen var tung och småvärkande. 18 grader och sol men kanske lite väl tunga vindar, men det var i alla fall fri sikt 🙂 Då jag var trött så vet jag hur det blir. Man sätter sig vid datorn och swosh så skall man lägga sig. Men idag skickade jag meddelande till sys och undrade om hon ville hänga med en sväng på grusvägen runt via genvägen som vi kallar den slingan. Hon var med så Amigo fick hänga med han också. 50 min och drygt 6000 steg senare var vi hemma och det var sååå skönt att komma ut och vila ögonen på grönskan i solen som lyste ner i skogspartierna och skapar små tavlor överallt. Vattnet som porlade i diken. Vi såg allt lite svamp men de fick stå kvar då husmor inte vill ha fler 🙂 Inte så stora så de kan någon annan få ta om de vill. Lade mig en stund på physiorullen och oj oj oj så stela musklerna är i bröstryggen. Behövligt.

Under alla år jag jobbade med förbrukningsmaterial-säljaren LS på Copytiden så for han alltid på den ort jag jobbar nu varje tisdag. Då han är kvar så frågade jag kollegorna om han brukade dyka upp och jodå. Så på fm när vi var nere och hämtade en mugg kaffe tittade jag ut mot entrén och där kom han! Pinnade iväg för att öppna då det är låst och ni skulle se det långa ansiktet och tappade hakan när han fick syn på mig hi hi 🙂 -Är du överallt du eller?? frågade han. Vi pratade ikapp en stund och så sa jag att jag räknade med honom idag då jag misstänkte att han hade tisdagsturen kvar. -Du har koll fortfarande, sa han 🙂 Så är det. De gamla växelhäxan-takterna sitter i 🙂

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 30 augusti, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
