RSS

Lyckad premiär

02 Sep

med Zumba Gold gänget, men hjälp mig väl så stel jag är! Vete fåglarna vilka rörelser det är som tar så förbaskat, men det skall ju kännas 🙂

33 st blev vi med mig idag! 4 st nya och några som inte varit med på ett tag och några kommer nästa gång så det blir ett gott gäng även denna 10:e termin med seniorgänget! Tråkiga nyheter om en av de som varit med längst, hoppas på det bästa men det lät inte som någon bra prognos 😦  Det blev många goa kramar och oj vilket sorl innan vi kom igång. Det är en härlig sammanhållning och de nya kommer också in bra. Jag bara ÄLSKAR att vara instruktör och speciellt för detta sköna gäng. Energipåfyllning! 16 ggr totalt är planerade så det blir en fin höst/vinter.

När vi var klara så for vi hem med Aila och så mötte vi upp Smulan som väntade på busstationen. De hade varit på läger med nya klassen för att öka sammanhållningen och hon skulle nu vidare till Nils för helgens äventyr. Ingen lunch hade hon ätit och det går ju inte men tiden var knapp så det fick bli McDonalds. Inte vad jag tänkte mig från början men nu fick det bli så. När hon kom iväg så parkerade vi vid Stadshotellet och gick över torget till nya saluhallen och nya arkaden. Jättefint och roligt att de gör något vettigt av de gamla lokalerna.

Vi gick över torget igen men åt andra hållet och nu in på Eja’s och mamma provade kläder utanför sin comfortzone 🙂 Många fina grejer. Kostar lite mer men det är bra kalitet. Jag fick lämna henne där och knata till frissan som öppnade efter lunch kl 13 då jag skulle få frisyren putsad. Mamma kom efter när hon var klar med tung påse 🙂 Byxor med bling bak längst ner på benen, två toppar, en huvjacka som var supersnygg, lite längre modell och så en täckväst som var superfin. Vi skall gå igenom garderoberna har vi tänkt oss efter att ha sett ”Hjälp jag har inget att ha på mig” Allt skall ju kunna matchas. Det lär inte bli mycket kvar ha ha 🙂

Skönt att få håret fixat och det var lite att fixa med bilder till hemsidan och annat men till slut var det kram och hej och vi styrde bilen mot Välsviken och ICA-rundan. Träffade bekantingar både på in och utväg och det var ett tag sedan vi sågs så det var roligt att prata ikapp. Vid det här laget var jag så trött så jag höll på att sätta mig och inte gå en meter till. Men vi fick med oss det vi skulle och for hemåt. Köpte med två mellanstora gula bollkryss och jag har nu bytt ut de fula petuniorna i de höga krukorna vid paviljongen så nu blev det betydligt finare.

Då Lilla E började sin nya termin på Travskolan igen och de fick sin grupp på fredagar med start 16:30 så blir det lite hankigt för syrran att fixa fredagspizza så det blir till att lägga om och vi får ta över fredagspasset med maten. Blir senare också så man hinner gott.

Ja om jag kommer ur sängen i morgon vete fåglarna men man får väl välta ur och kravla sig upp 🙂 Härligt med tärningsvärk, då vet man att man jobbat bra. Skall byta ut en av låtarna i listan men när jag kom hem upptäckte jag att ingen hade tagit med sig musikmaskinen… Var för trött att kolla detta när jag gick ut till bilen då mamma och Aila tagit allt med sig ut. Trodde jag. Antagligen så kom hon som har hand om verksamheten förbi när de gått ut och såg att maskinen stod kvar och tog den med sig för jag såg att det var tomt så jag antog att allt var med. Ringde henne direkt när jag kom hem och jodå, den står på hennes kontor. Phu 🙂 Men då jag laddar in musiken i den via datorn får vi se om jag hinner få hem den och ladda om nya spellistan.

Då tar vi helg gott folk! Ha en bra sådan!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 2 september, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
