RSS

Kl 0600

03 Sep

tyckte mistluren i granngården att bygden skulle vakna…. gick inte att somna om så jag kom upp tidigt. Regnade på ganska friskt när jag var uppe en sväng vi 04-tiden men det tog sig bra efter lunch.

Stora marknaden i lilla grannstaden stod på schemat så syrran och Lilla E hämtade oss när Melodikrysset var klart. En och en halv timme senare var vi nöjda och hade då trängts med en massa folk på nedre slingan. Kollade upp i backen upp mot skolan men hjälp mig väl vad tätt med folk! Det ÄR inte min grej… men jag fick med mig lite udda tulpanlökar och mamma fick sin nya plånbok så vi var nöjda.

När vi käkat en sen lunch så satte jag mig på gräsklipparen och tog det Smulan missat och så for jag upp till friggan och slog gräset där och det blev så stor skillnad mot själva slänten så jag gjorde korstecken och gav mig på den fram till där det blir så där läskigt brant. Var nästan klar när en bil kom upp på gårdsplanen och vi fick trevligt fikabesök av mammas kusin med fru som hade varit hos kompisarna och vi fick bilderna från Kräftskivan och när de var här på besök i början av augusti. Skickade med de bilderna jag hade i mina två kameror och så sände jag över en zippad mapp från syrrans dator via http://www.skickafilen.se – smidigt som bara den.

Blir alltså lördagspizza i Vita Huset några veckor framöver då Lilla E har travskolan på fredagar så vi tog stavarna och gick över i det härligt soliga och sköna kvällsvädret. Hade sjunkit till 10 grader när vi gick hem och stjärnklart är det så det är ändå fina kvällar kvar. Vi var kvar där och kollade på ”En kväll i New York” oj vilka arrangemang säger jag bara. Denna gospelkör är ju to die for! Love it! Kollade på slutet av Tack för dansen också, får ta reprisen för jag glömde spela in. Sedan stavade vi hemåt och fick sällskap av systern och hårbollen som skulle ut på sista kvällsrundan.

En bra lördag. I morgon får vi stifta bekantskap med en nyfunnen släkting som kommer hit och har bilder och annat med sig så vi kan jämföra vår släktforskning. SÅ nyfiken på de gamla bilderna och se om det finns släktdrag. Hanna heter ju mammas mormor och Hannas bror Anton är Ingers morfar så mamma och hon är tremänningar eller om det är ytterligare generation åt något håll skall jag låta var osagt just nu, men släkt det är vi! 🙂 Hittat en hel del nya släktingar på mammas sida och hittar vi dem på Brithday eller Facebook så har vi tagit kontakt. Skall som sagt bli roligt att träffa henne och hon kommer till oss här vid lunchtid.

Hoppas att ni har haft en fin lördag på ert håll. Svejs!

 
1 kommentar

Publicerat av på 3 september, 2016 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Kl 0600

  1. Znogge

    4 september, 2016 at 11:09

    Så spännande att få träffa en ny släkting! Trevlig söndag 😀

     

Kommentera

 
