RSS

En vacker morgon

06 Sep

var det när jag hämtade tidningen. Stilla och vacker soluppgång och tranorna kom inflygande mot gärdena och var solbelysta. Hade god lust att gå en långpromenad men det gick ju inte för sig utan det blev till att sätta sig i bilen och köra de dryga 5 milen till jobbet. Väl framme var jag bra trött kan jag säga, gick in i autopilotläge tror jag och piggade inte på mig på hela dagen. Konterat så ögonen stod i kors och till slut var det hemfärd. Höll på att gäspa käken ur led 🙂 Väl hemma var det studs i säng och 15 min powernap innan jag orkade ta mig för med något.

Mamma och lilla E har kokat och gjort härligt äppelmos. Doftade härligt när man kom hem. Själv har jag nu två plåtar Dukanknäcke i ugnen och har fixat matlådat och diskat och grejat. Börjar gå ner i varv känner jag. Lär bli en tidig kväll. Fint väder men jädrar vilka tunga vindar! Men det är väl lite varmluft på G och då tokblåser det alltid från sydväst.

Halva arbetsveckan avklarad. I morgon väntar en ny hög med fakturor. På’t igen! Svejs!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 6 september, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
