RSS

Vilken helt underbar

10 Sep

sensommarkväll det är! Har precis kommit hem igen efter att ha varit och käkat och sett på En kväll i New York hos syrran i Vita Huset och hon och hårbollen gjorde oss sällskap hem. Halvmåne och stjärnorna syns mellan molnskyarna. Helt vindstilla och 15 grader. Nästan så att man inte vill gå in.

En bra dag i trädgården och nu är blompelaren tömd och borttagen. Urk vad många småsniglar och tvestjärtar.. knosade en rejäl hög med snigelägg också. Finns så det räcker ändå.. Grävde ner Ölandstokarna som jag inte bestämt mig för vart de skall få vara men nu får de ersätta de som inte ville sig på ovansidan muren efter storrensningen av gräs jag gjorde i fjol. Myrorna har nog varit hårda på de späda skotten som jag satte tillbaka då. Även alla tulpanlökar har fått sina platser i rabatterna så nu spörres det om det vill sig som jag vill 🙂 Mamma gjorde mig sällskap i potatislandet så nu är alla potatis upphackade och så snopna vi blev när vi hittade röda Asterix… vi som bara satt amandiner i år.. Blev två hinkar så nu har vi ett tag. Stora är di så de räcker ett bra tag 🙂 Jösses så svettigt det blev men skönt att det är fixat.

Jan köpte nu ny laptop igår så jag startade upp den idag. Dock pratar den engelska i settings så vi får se om det går att hitta. Står Swedish överallt jag har hittat där man kan ändra språk. Expertisen lovade återkomma när han landar hemma igen i morgon 🙂

Syrran fyllde Volvon med sin bråte på förmiddagen  och så hit och vi lassade in en hel del och knôdde in de sista kartongerna och drog ner till sopis. SÅ skönt att få undan lite grejer. Går ju smidigt när man är två. Swish swosh 🙂

Blev vådligt mörkt på himlen när vi kom hem så man blev tim-vilsen. Kändes som att klockan var runt 18 fastän den var 13 så det blev en lång dag. Men inte långsam på något vis 🙂 Blev tidig morgon, vaknade precis på slaget när klockradion brukar starta 04:55.. men vände på mig och somnade om en timme innan mams var uppe och tassade, så gott det nu går på vårt knakiga golv som gärna smäller till så fort man kliver över golvet, så man vaknar på studs. Var upp själv och tankade ur och så tebax i varma rummet. Hade ju stängt för att slippa gaphalsen hos grannen. Tvinnade runt en timme och lyssnade på Lördag med Lisa för att koncentrera mig på annat än klibbiga luften men det var lögn att somna. Så upp och öppna fönstret. Öh öh öh ööööööööö!! Jodå, han var igång. Men denna gång var han inte ensam… han på utsidan och så den andre inne i hönshuset… de ööööööööööööööööööööööööööade och svarade om vart annat. Snart får det bli skottpengar eller kanske man kan muta en räv eller mård att göra jobbet??? 🙂 Går ju an på jobbdagarna för då är jag banne mig uppe före honom 🙂

SÅ skönt att vara ledig. Älskar slappa lördagsmornar/förmiddagar med frukost i lugn och ro och Melodikrysset – och som jag skrivit tidigare så är lediga dagar = att vi inte åkt någonstans eller haft besök. Att jobba här hemma är ledigt för mig och lite så att jag längtar efter nästa ”mellan två uppdrag”-period 🙂 Det hinns – tids nog. //Svejs!

 
1 kommentar

Publicerat av på 10 september, 2016 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Vilken helt underbar

  1. Znogge

    11 september, 2016 at 10:17

    Visst har vi ett fantastiskt väder just nu och bättre än vad sommaren bjöd på. Då är det gott att det är helg även om den går så snabbt!

     

Kommentera

 
