RSS

Härligt helgväder

18 Sep

både igår och idag. Gårdagen blev jag väldigt nöjd med för nu kom jag mig för att ösa om komposten så nu är det tunga jobbet klart. Svettigt som hoppsan och sendrag i nacken blev det men jobbet är gjort! Det var hälsomässa i bygdegården och föreningen skötte kafeterian så mamma och syrran var där. Jag kan inte vara i lokalen då det är doftljus och rökelser mm och astma kvittar mig helt. Men jag fick mycket gjort här hemma i trädgården. Like it a lot.

På kvällen for vi till Storbyn syrran och jag och var hos vapensyster I från kl 18-00 och hej hopp vad 6 timmar nyser iväg. Snuskmat och vin – gôtt men oj så mätt man blev.. bra mår man inte när man skall sova sedan men det var gôtt den stônna det var i mun 🙂 Nu har vi pratat ikapp och så bläddrade vi i nostalgin då gamla album från skoltiden och Smulan och E’s skoltid kom fram.

Släckte vid 01:20 och kl 06:30 tyckte tuppafan att vi sovit klart… morr… men det är så jäkla varmt i rummet så jag får ta tidigt uppvaknande för att kunna sova resten av natten. Hatar när det blir klibbvarmt.

Stavgång och hälsa på grannen och så har jag fixat lite mer ute, vattnat och plockat i blommorna som kämpar sig vidare in i höstsäsongen. Klippt ner hallongrenar som gjort sitt så det ser lite bättre ut. Torra grenar gör ingen glad.

I morgon – då minsann kommer saneringsfirman och fastighetsvärderaren för första inspektion. De värderar alltid då de inte ersätter svampangrepp för mer än vad fastigheten är värd. Vi är glada för de kronor som vi kan få hjälp med. Skall bli intressant att få en värdering faktiskt. Sedan får vi utgå från vad det tycker och tror vad gäller att bryta upp resten av golvet i utbygget.

Satt uppe vid friggan och njöt här av eftermiddagssolen, höll på att somna där jag satt men just när man försvann in i sköna dimman …. öh ö ö ö ö ööööööööööööööööööööö – djefla galning..

30 äpplen svarvade Lilla E igår och uj uj uj så gôtt dä ä! Torkade i ugnen över natten, knapriga, sega och syrliga. Mums!

Syrran bjuder på lasagne ikväll så det blir en stavtur till. Bra dä, så blir det lite extra steg på räknaren.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 18 september, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
