RSS

Första besök

19 Sep

av snickare och så kom hon och tog prover på svampen. Igen. På torsdag kommer värderingskillen så det blev lite ändrade planer.

En superhärlig dag igen och jag tog en promenad runt kullen på jobbet och tankade in lite grönska i lövade salen. Var klar vid 14:45 så då for jag hemåt. In i storbyn och handlade mjölk till sys och sedan snabbfika med mor på norra altanen innan jag gick över till syrran och kunde fixa in alla kontakter som jag hittade på en CVF-fil på hennes gamla SD-kort.

Precis tagit en liten stavtur genom byn och mor hade riktigt bra fart på stegen idag. Ny stegräknaren fungerar riktigt bra och känns mer korrekt än den andra som nog registrerade dubbelsteg emellanåt.

Det fick bli en rajd med flugpennan på fönstren på övervåningen förut för blääää vad många hysteriska flugor modell lite för stora. De har väl vaknat till liv i mellantaket för nere har vi inga alls. Var uppe en sväng och kollade läget innan vi gick ut och då var det betydligt mer stillsamt och döda flugor lite här och där. Effektiv den där flugpennan! Ibland får man ta till det tyngre gardet.

Väntar på besked hur länge de vill ha min hjälp på jobbet. Om det bara är september eller om de även behöver mig en bit in i oktober. Hoppas på svar i morgon.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 19 september, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
