RSS

Panoramabild

20 Sep

försökte jag mig på när jag stannade vid naturfagra rastplatsen på vägen hem för jag höll på att somna så det var läge att stanna och gå ur en stund och ja det är vådligt vackert på många ställen på väg till och från jobbet. I morse var det bleke och dimmorna dansade – men inte fanken kom jag mig för att stanna inte. Nåja. Får bli en annan morgon. Men så här blev panoramabilden
panorama
Det är väldigt rofyllt på nôge vis.

Var klar med mitt redan vid 14:15 så jag for hemåt. Här hemma kom solen fram och då mamma hade bakat vådligt goda tekakor tog vi ett par påsar och gick upp till Vita Huset med och systern och hårbollen hängde på och tog en promenix. Mamma knatade upp för backen och vi tog vägen genom grusgropen tillbaka. Syrran gömde sig och Amigo fick löpa järnet och leta upp henne.

Det sjunger väl på sista refrängen med septembervärmen så jag njuter, även om det är lite kvalmigt i luften. Men det kommer kall, klar luft i sinom tid så man hinner tröttna på det med.

Då var det halvtid på arbetsveckan. Inget besked än om jag skall jobba fram till 30/9 eller längre. Får väl påminna honom.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 20 september, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
