RSS

November

21 Sep

ut kommer jag har sysselsättning. Fritt med tider osv bara jobbet blir gjort. Passar mig ypperligt. Sedan får vi se om det blir A- eller F-skatt. Får besked i morgon. F-skatt är ju bättre för mig då jag kan dra av för resorna på en gång. Kommer inte upp i stora beloppet på den här omgången ändå.

Smulan och jag var själva här hemma ikväll så jag grillade kyckling och bjöd på kvällsmat. Mamma är på PRO-träff i lillbyn så hon kommer väl hem här snart. Var hemma i god tid även idag, vill ta vara på eftermiddagarna och kan man få åka tidigare så tar jag den chansen. Regniga eftermiddagar kan jobbas under kommande månader. Mor och jag tog en liten stavis och syrran och hårbollen anslöt då han skulle vara hos oss ikväll då hon skulle iväg med Lilla E till stan och kvällens hiphop-kurs. Bra att vi bor nära varandra. Smulan och jag svarvade äpplen, klöv i 4 delar och så fyllde vi två plåtar som nu står i varmluftsugnen tills vi lägger oss, då får det bli vanliga ugnen och 50 grader över natten så får mamma moja runt dem och torka det sista under dagen i morgon.
apple

Försöker landa i ett besked som vi fick idag….. uppbrott är en röd tråd på många håll i bekantskapskretsen för tillfället. Jaha, ni också? börjar bli en standardkommentar… tråkigt när långa förhållanden spricker men vissa nystarter kanske inte är av ondo alla gånger. Visst gör det ont att bryta upp ett invant mönster men ja, i flera av fallen så tror jag att det kommer bli riktigt bra, bara den akuta fasen koms igenom. Så nu kommer jag ha många singlar omkring mig – jädrar vad skôj vi ska ha 🙂

En dag kvar denna veckan att pendla norröver – stannade till i morse och gick ur och tog ett kort på min absoluta favorittjärn – tyvärr ingen dimma och morgonsol men oj så stilla och spegelblankt. Detta ligger nära jobbet.

Först en panoramabild
panorama2
och så en närbild på kullen. Skall se om det kan bli sol och dimma någon morgon
vy

 
3 kommentarer

Publicerat av på 21 september, 2016 i Vardagsinlägg

 

3 svar till “November

  1. Jag

    23 september, 2016 at 11:07

    Så vackert! Bra att du påminner mig om torkade äpplen.

     
    • Suttecity

      23 september, 2016 at 15:43

      Ja det är nästan så att man håller på att köra av vägen i kurvorna när man passerar detta små tjärnar för det är makalöst fint och alla dessa dimmiga mornar med bleka morgonsolen.

      Torkade äpplen är ju så busgott!! Vi torkar dem ju i varmluftsugnen så det blir både knapriga och småsega att tugga på. Mums! 🙂

      Hoppas att allt är så bra det går med dig L. Ha en go helg! Kram

       
      • Jag

        23 september, 2016 at 15:46

        Päron blir ännu godare. Jag använder också varmluftsugnen, tidigare använde jag torkskåpet.

        Jodå, det är ganska ok. Detsamma!
        Kram

         

Kommentera

 
