RSS

Äntligen Fredag!

30 Sep

32 st blev vi med mig idag på Zumba Gold-passet och nya kom till och några är borta så det rullar på. Svettigt var bara förnamnet 🙂

Hem med Aila och så blev det en tur inne på Jula och vi köpte ny dammsugare till övervåningen och nya kontakter. Avslutade med en mattur inne på ICA innan vi for hemåt.

Läckage i rörkröken under diskhon i tvättstugan upptäckte jag i morse när det droppade på plåtskivan – bara så där, nu liksom.. kollade mer ingående på det och höll på att få lite lätt hjärnblödning för det är snett och preciis så det går att skruva ihop det. Packningen känns torr så jag får försöka få tag på en ny. När de kommer för rörarbetena i stuga skall de få extra uppdrag för nu skall det bytas både under bänken i köket som i tvättstugan. Försökt hitta nya krökar men det säljs inte vad det verkar utan det är färdiga satser och våra från 1981 passar inte med dagens mått. Morr.. nu har jag ställt upp en hink som får ta emot det som läcker. Merparten hamnar ju i röret ner i avloppet men det blir bra blött ändå.

Fick kasta mig iväg till bygdegården då de misstänkte att någon brutit upp fönstret och det är bra om vi är fler som kollar. Inget stulet vad jag kunde se och det verkar som att det inte var några drivna tjuvar… blir så less. Men hakarna på fönstren hade snäppt av så det har väl bänats rätt bra.

September är nu över, fattar inte hur snabbt det går. Men om oktober och november rusar på i samma huj så inte mig emot. Nu är det tämligen mörkt på morgonen och mycket vilt. Hade ju äran att få se den mer än ståtliga kronhjortsbocken härom morgonen. Gudars så fin han var. Han kom travandes så jag såg honom i ögonvrån och stannade bilen, aldrig sett dem tidigare även om jag hört deras bröl. Han gick över vägen och så stannade han och vände på sig och vi tittade på varandra en stund innan ha travade vidare. Igår såg jag honom igen men då hade han lilla frugan med sig så de stod still på gärdet. Mäktiga djur är det, men jag har dem helst på betryggande avstånd från bilen..

Sista flyttlasset gick från Vita Huset så nu är det matriarkat som gäller där.

Nya paret flyttar in i grannhuset. Får ta och säga hej till dem under helgen. Hoppas vi kommer trivas med varandra. Förvisso kliver man inte på varandra även om vi har gräsmattorna intill varandra, men det känns ju bra om man vet att det är bra folk som flyttar in.

Nu ser jag fram emot en skön helg. Nanna trädgården för vintern är planen. /Svejs!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 30 september, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
