RSS

Måndag igen då

03 Okt

Dagen rullade på, frostigt i morse men skönt med uppvärmd bil. Kom iväg 10 min senare än vanligt och det var mer trafik kan vi väl säga. Fick en tysk lastbil framför mig och jag hade andan i halsen många gånger för han var allt som oftast för långt ut med högerdäcken.. tur att det är starka kanter på nya vägen. Full kareta inför kurvorna också men han stillade sig efter några km och hade nog skrämselhicka han med för det blev möten med stora bilar.

Tog en promenad på lunchen i höga klara luften. Härligt och man orkar med mer när man får in lite dagsljus och speciellt om solen skiner.

Fick ett samtal strax innan fikat som höll på att ge mig totalt hjärnpys… men jag fick tag på rätt personer och kunde lämna vidare men jag var så jädrans upprörd så jag inte riktigt kom mig för något mer när jag väl fick in de sista betalningarna som låg för instansning så jag for hem vid 15-snåret

Det ville inte riktigt släppa taget men jag försökte fokusera om och fotade lite och så tog jag stavarna och tog min ordinarie tur genom byn. Stillsamma vindar, sol och så få vara hemma i byn. Ja det stillar sinnet. När jag gick tillbaka såg jag att syrran satt ute i paviljongen så jag gick upp till Vita Huset och hårbollen blev så glad och fick lekrus så jag fick kasta bollen tills Lilla E kom ut tog över. Hon trillade av hästen igår när han snubblade här nere på grusvägen men klarade sig bra med lite skrapsår på ryggen. Smulan kom hem tidigare med halsont så det blir nog hela högen hemma i morgon då Lilla E har studiedag.

Gick hem och fixade mat och så gjorde jag något jag tänkt göra lääääääääääääänge. Ta ner takplafonden närmast ytterdörren ute på altanen. Jösses… många flugor och nattfän för att inte tala om flugskit. Men nu är det fint igen. Bytte lampa också när jag ändå var igång. Den andra bytte jag i fjol, behöver väl också tas ner men jag hinner under veckan. Det är lite jobbigt för nacke och axlar att ta ner och få upp dem igen och skruva i skurvarna.

Fick samtal från ”ordningsmannen” i orkestern jag skall sjunga med i oktober. Trevlig man som också har engagemang i sin bygdegård så jag misstänker att vi kommer ha mer att göra med varandra än inför och under spelningen 🙂

Trött är jag efter dagens känslostorm så jag skall nog ta och duka ner rumpan i TV-fåtöljen. Avslutar med ett par bilder från kvällens solnedgång. Molnslöjorna och solen samarbetade väl idag 🙂 //Svejs!

sunset1sunset2

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 3 oktober, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
