RSS

Fint skådespel

05 Okt

i morse när jag for. Det ljusnar ju först när man sätter sig i bilen numera på mornarna och jag följde soluppgången med frostnupet landskap och på vattendragen var det allt från låg dimma till väggar som stod en bra bit ovanför ytan. Allt medan himlen ändrade färg i takt med att solen steg.

Tog en promenad runt kyrkogården innan jag tog ordinarie svängen då jag hade lite minuter tillgodo på lunchen. Fin kyrka i byn, men oj så många gamla stenar som ingen verkar bry sig om. Men de har väl samma policy som i storbyn.. vi sade ju upp farmor och farfars grav, där även hans föräldrar ligger för några år sedan. Vi räknade ju med att stenen skulle tas bort men si, så var inte fallet. Ni får hämta den om ni vill sa de!!??? VAD skall man med en gammal gravsten till liksom?? Nej nu står den kvar där och inget planterat. Även om de inte avser att ha några nya gravplatser det så kan man ju tycka att stenen skall bort om man säger upp gravplatsen. Nåja.

Snôrbôbbla är här och har ätit med oss när Lilla E och syrran är i stan då det var hiphop ikväll. Musse blev kvar inne och när jag gick upp för att hämta en sak i mitt rum så hittade jag honom ihoptullad på mitt täcke… söt och go som bara den men jag är ju allergisk så.. men han låg inte på kudden i alla fall. Hittade honom liggandes utsträckt på hela magen med benen i varje hörn en gång 🙂 Nu fick han flyttas när Smulan kom och vi stängde dörren till mitt rum. Hittade honom i gungstolen i mammas rum när jag smög upp och kollade vart han var. Nedsjunken i mjuka filten. Han mår gôtt den lille gosingen. Det är ju fanken att man inte skall tåla dem. Han känner sig ju trygg här så han får gärna hälsa på. Finns piller så 🙂

Nehej, nu måste jag fixa det sista till matlådan. Går och klurar på de besked vi fick om planerad kostnad för reparationerna av stugan.. vi får ett kontantbelopp av försäkringsbolaget och så får vi ombesörja allt jobb själva. Beloppet är enl värdet på huset och faktiskt lite till men det är ju till saneringen, offerten för jobbet var dubbelt så dyr.. nåja. Who knows, det kan ju dimpa ner pengar minst när man anar det. Sa hon optimistiskt 🙂

Ha en go kväll!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 5 oktober, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
