RSS

Halvdag

12 Okt

på jobbet blev det då jag hade lite F-skattuppdrag på eftermiddagen. Kom äntligen ner i stora fakturahögen och det kändes gott att slippa den stresshögen. När jag käkat lunch drog jag till stan och konstaterade efter halva vägen att det var lagom osmart att hinka ett stort glas vatten innan jag gick på lunch så det var liiiiiiiiiiiiiiite ‘issenödigt när jag väl hittade en parkering i röran och hastade till frissan med de nya prislistorna. ”Åter kl 14”.. stod det på en lapp på dörren! Neeeeeeeeeej! Kluckade betänkligt i öronen men jag gick in till grannbutiken och bad henne gå in till frissan när hon var tillbaka och lämna kuvertet och det skulle hon fixa. Sedan snabba steg över gatan och in på hotellet. Hej hej till portiern och in på WC. Phu. Hade gladeligen betalat 10 kr för detta om det hade behövts 🙂

En liten tropp var med på prova-på’n och jag blir förvånad om det blir av för det är lite för få kan jag tycka. Men vi får se. Pappas gamla chaufförskollega ”Lillpôjken” var där då hans hjulbenta fru är engagerad och ville prova. Han kör runt med henne och ställer upp. Han har inte tid att vara pensionär ens som han sa 🙂 Ja någon liten pôjk är han då rakt inte även om han smalnat av med åren och en rejäl basröst på det 🙂 Roligt att prata lite minnen och ses emellanåt.

När jag var klar var även Smulan i det närmaste klar och jag vägrade ge mig in i rusningstrafiken i stan så hon knatade med den tunga bagen till korsningen vid Spec savers så hjälpte jag henne att bära resten av vägen. Stod vid Biblioteket, smidigt och enkelt att ta sig hemåt. Körde på ångorna från tanken så det var läge att tanka upp. Inga problem att få hundralapparna att flyga iväg inte.

Är väldigt trött kände jag när jag kom hem. Skallen blir lite mosig av alla siffror och så skall man knäppa på smilet och engagera på prova-på’n. Syrran och lilla E var här och käkade kvällsmat då det inte blev någon Hip Hop. Smulan var hemma 40 min sedan iväg till stan med bussen – igen.. planering… extrapass med Poledancegänget då hon missade en gång när hon var sjuk. Evigt farande fram och tebax.

Ev blir det förlängt med uppdraget. De vet inte säkert än hur han tillfrisknar, men det kan bli till mitten av januari. Han skall börja jobba i mitten av november. Tar det som det kommer. Det är pengar in även om jag redan har tröttnat på att pendla den där vägen så får man väl gilla läget. Men bra om man får lite förhandsvisning om hur det blir. Får stilla mig lite så blir det som det skall.

Orkar inte göra matlåda utan jag far vid 12-tiden till stan i morgon då jag skall till ögonmottagningen och så käkar jag på sjukhuset istället. Så slipper jag stressa. Något nyfiken på vad den nya ST-läkaren har att säga om saken. Vill ha kvar min ordinarie men jag vet inte om hon bara är ledig eller har slutat. Skall se om jag kan luska lite i morgon 🙂

Nu är Dukanknäcke-plåtarna klara. Måste göra en insats. Svejs!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 12 oktober, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
