RSS

Vilsam lördag var det ja…

15 Okt

eller inte ….. 8300 steg har jag knatat ihop idag då det har flyttats grejer mellan uthusen och x-antal vändor till och från lillstugan som måste tömmas tills på måndag… först göra plats i garaget så hyveln, hyvelsugen, sågbordet och handjagarklipparen mm forslades till gamla garaget så kan man ställa in möbler och lite annat där då det är tämligen fullt på golvet på logen och ingen starke Arvid som hustomte längre så ja vi hankar oss fram så gott vi kan och ländryggarna skriker här.. men alla lådor i lösa möblerna – förutom glas och annat i ena högksåpet – är urplockade. En del hamnade i friggan. Jäkla tur att vi har detta lilla hus. Men det skall få plats x-antal pelargoner där och så måste jag göra gångar så jag kan nå fönsterbelysningen. Har ju en över-/underslaf så jag bänglade upp alla dynor och tunga madrasseländet i den övre och tyckte att det var utmärkt smart så kan jag ställa fullt i nedre med kartonger och kassar. Kom tillbaka ut till stugan, kom innanför plastavspärrningen de hade gjort… där står det 5 madrasser till samt då den till min 1,20-säng… de måste ju också förvaras… så jag hoppas vi får hjälp av födelsedagsbarnet och pojkvännen i morgon. Pugarten har gjort några vändor så man slipper dra allt på mjölkkärran då det lutar betänkligt. Måste klippa gräset för det är högt. Jag har inte tid att jobba….  well, det får reda sig. Men vi får se om vi kan killa någon eller några starka karlar som kan hjälpa till att bära ut möblerna. I o f kan man ta mycket själv om man tar ur lådorna och så har vi ju den kära mjölkkärran som gör att man kan fixa mycket själv. Men klena ryggar mår bäst av om någon kan helpa till. Jag har ju en nästan oanvänd tjock-TV som väger mer än bly som vi måste få ut.. frågan är nog ändå – även om det tar emot att kasta nästan nya och oanvända saker – om den inte får gå till tippen om/när vi väl får ut eländet. Ja det spörres.

Varit på pizzamiddag i Vita Huset och nu väntar TV-häng, vi sitter nog där och sover innan kl 21 🙂 I morgon är det uppstigning i god tid för då skall åtminstoner altanen tömmas så vi kan ställa ut saker där för snickarna återvänder ju på måndag och behöver golvet fritt för att kolla vidare. Frågan är om överskåpen i köket behöver tömmas på en gång.. orkar inte tänka på det nu.

//Svejs!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 15 oktober, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
