RSS

Äntligen en ledig kväll

18 Okt

Det har varit en slitsam helg – minst sagt. Kom upp i god tid, för att inte säga tidigt, på söndagen och såg till att komma ut i stugan för ja…. det var liiiiiiiiiiiite kvar att fixa kan vi väl säga – utan att överdriva.
fore
Trångt och svårt att ta sig fram så det blev till att jobba sig inåt och tömma alla lösa möbler och packa glas och kaffeservice och prydnadssaker allt eftersom. Lilla E hjälpte mig massor och sprang med grejer både till uthusen, stora huset och friggan. Lite intressant att se hur hon uppfattade instruktioner så det hamnade väl inte där jag menade alla gånger 🙂 Själv summerade jag drygt 11400 steg på kvällen och då hade jag inte varit av gårdsplanen så det blev x-antal vändor mellan husen och oj så mör man blev i skråvet. Syrran kom och hjälpte mig med möblerna och vi körde det mesta på säckkärran och då det var 16-års kalas så kom Emma och vapensyster I så vi ”systrar” hjälptes åt med det sista. Bl a den aptunga tjock-TVn. Jättebra för ryggen.. not… men nu står den på bilkärran för vidare transport.
efter
6 timmar senare var det tomt, sånär som på skåpet över kyl/frys och över diskbänken. Får ta det om de behövs. De har inte synts till än….

Innan bärhjälpen fick hugga i så blev det födelsedagsfika och tårta stod inte på önskelistan, men väl marängsviss. En viss pojkvän är vådligt förtjust i denna rätt. Inte utan att det syns – vem vill ha en liten assiett? 🙂
swiss
såg ut som att han fick pressa ner det sista, men det tog slut i alla fall 🙂 Tillhörande paketjakt efter ”skattkarta” genomfördes och allt hittades utom ett som syrran fick ta fram. Tror hon blev nöjd med dagen. Mamma fixade marktjänsten hela dagen och bjöd på mumsig kvällsmat också. Vi lät oss väl smaka. När folket for och övriga återgick till Vita Huset så dunkade jag ner rumpan vid TVn och funderade på om jag någonsin skulle orka flytta mig..

Igår blev det långdag. For från jobbet strax före kl 16 och for till Mangskog för att träna inför lördagen.
abo
Nu är det inte BAO men likväl ABO som jag skall sjunga med 🙂 Gott att få köra igenom och jamma lite. Steel guitar  och grejer så det blir blandat av country och gamla godingar. Bl a får det bli All of me, Sån’t är livet (så hela röstregistret från jobba), Ramona och Cryin’ time som sololåtar och så har vi 4 gemensamma så det blir nog bra. Stämbanden är lite möra idag, de har inte sångjobbat på bra länge nu. Insåg även att jag sjunkit i tonläge så det blev till att sänka tonarten på de flesta låtar. Ser fram emot lördagen, det bli som det bli och jag gillar ju att improvisera – bara jag får rätt tonart så är det bara att köra ha ha.

Mörkt som hoppsan och det är jobbigt att köra i mörker men alla djur höll sig på sin kant så det gick bra att komma både dit och hem och jag landade här vid 22-tiden. Även om man är trött så tar det ett par timmar att varva ner så det var en sömnig männisch som till slut kom iväg till jobbet i morse. Hade man intagit alkohol så hade det varit en dag man inte gick ur sängen kan jag säga. Känns som om jag varit på ett jäkla kalas. Men förra veckan var slitsam och hackig och denna helgen på det. Nu var det heller inte så många som vill köra Zumba Gold hos NHR så idag konstaterade vi att det ställs in och vi provar i början av nästa år. Känns riktigt bra då jag ju jobbar och hacka sönder en redan kort vecka – då jag är ledig fredagar – med en halv onsdag, det kändes inte bra så nu är alla nöjda på mitt håll.

Tog alternativa vägen hem då det är 3 vägarbeten på riksvägen till jobbet. Kom även i rumpan på bussen i morse då jag var seg och inte kom iväg i tid. Så det tog 10 min extra.. môk. På denna vägen hamnade jag bakom någon som intet sätt var van att köra den stora Volvokombin som rattades så det kördes i 50 på 70-väg… bromsades för allt… mycket möten då det var dags för folk att åka hem och jag höll på att få spatt men till slut kom jag förbi. In på Preem och hämta ut paket och jag körde in lite snett för att kunna backa in och parkera – då kommer en Merzedes och ställer sig bakom mig, han av stänger bilen och går ur!!??? Alltså VAD betyder ett backljus?? Mupp… jag stod helt galet så det blev till att tråckla sig mellan bilarna och parkera på andra sidan pumparna. Mummel och mutter… har inte tålamod med dumt folk vissa dagar…

Ja det blev lite långt inlägg men nu så, tror jag vi är ikapp med allt som hänt här. Bakar Dukanknäcke som bäst och hoppas på att få till dem så de blir så där lagom bruna och får den goa smaken som blir. Brända är ingen höjdare men det skall liksom vara på undre gränsen. Spörres om det fungerar.

Hoppas att ni har haft en bra helg både i bloggbyn och annorstädes. Läser runt i bloggbyn via Bloglovin’ i mobilen och det blir inte att jag klickar vidare och kommenterar men jag försöker hålla koll på er, kära grannar 🙂 //Svejs!!

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 18 oktober, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
