RSS

Luffarslöjd

20 Okt

är inte för den klenhänte kan jag säga. Jädrar vad ömma fingrarna blev… då jag var ovanligt händig och lindade ”spidelnätet” på undersidan istället för översidan fick jag linda om, tråden blev veckig och jag kom efter de andra och ja inte var det ett vacker resultat. Orkade inte göra klart, blev lite för irro 🙂 Men syrrans blev fin – nu kommer jag nog mer satsa på trådkonst istället för luffarslöjd. Mjukare trådar är lite mer lätthanterliga och så kan jag använda mina pärlor också. Får bli införskaffning av lite mer tråd av olika slag i morgon när man väl kommer till stan. Var inte hemma förrän efter 22 igår så den kvällen bara försvann.

När jag gick hem idag var jag ikapp med allt. Skön känsla. Nu väntar tre lediga dagar. Skönt, även halva lördagen kommer gå åt till att ta sig till och vara på Folkets Hus för sången. Mamma hänger med så jag får sällskap.

Känner mig sliten, men hoppas att det bara är höstmörkret som stökar. Solen kom fram på eftermiddagen så oj så ljust det blev. Tar en tur runt området på lunch så det blir 15-20 min ute i friska luften. Annars blir det inte direkt många steg på räknaren när man sitter där och jobbar kan jag säga.

Zumba i morgon är ju bra för stegen. IKEA skall besökas och så blir det väl en sväng på Bergvik. Jag skall till Clas Ohlson i alla fall så det är väl bäst att göra en inköpslista 🙂

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 20 oktober, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
