RSS

Sjunga ä livet dä se!

23 Okt

Ja då var sånguppdraget genomfört och det blev en rolig kväll och jag bara satt och njöt där bak på scenen när grabbarna spelade och detta att få sitta i ett sammanhang och göra saker ihop med andra musiker. Oj vad jag har saknat detta! Att sedan få ta mikrofonen och få sjunga igen. Ja det var då rakt på tiden. Publiken var väldigt entusiastisk och det fyllde ju på egot lite 🙂 Hörde att det sades att det riktigt lyser om mig där jag stod och ja, det var allt bra längesedan den lampan var tänd kan jag säga. Hoppas på att få leva på känslan ett tag. Även om man inte kan/orkar/vill stå där på heltid så skulle det allt vara najs med 25 % 🙂 Blev lite återkliv till dansbandsåren kände jag men det var skojs att göra lite bekanta duetter och jag har ju bredd på låtarna jag sjunger så jag tar seden dit jag kommer. Lade in lite jazzstandards så det fick svänga till lite, men de hamnade inte på film. När det var paus sa A att du får allt hitta 4 låtar till! Eh.. ja men vi har ju inte övat, har ni förslag? Nä.. men jag tog med deras pärm och hittade ett par låtar, en jag har gjort och jag hittade rätt tonart och så en vi gjorde duett på men det var galet tonläge för mig men det levererades ändå. Sammarkand frågade jag om de gjort någon gång men det hade de inte.. men vi provar sa de när vi gick upp för trappen till scenen igen. Bad om bossa-tempo och trummisen var med på noterna och musikerna kan sina saker så det blev riktigt bra med noll träning – eller kanske därför 😀 Mamma hängde med så det var gott att få sällskap då det tar 1½ h att köra och igår kom första snögloppet. Yrde snöblandat regn men det har inte lagt sig. Så det gick bra att köra. Hemåt var man hög på sångendrofiner så det gick av bara farten 🙂 Kollat runt på bilder och videoklippen. Hög scen så allt fotas underifrån.. lite julgrisvarning på vissa bilder, men stämbanden var väl vad som var viktigast. Kilona ger lite mer stöd i sången, har jag hört  🙂

Vi hade spelat in ”Så mycket bättre” så vi tog lite sen fika och njöt av dem. Mina favorittolkningar var Danny’s, Jill’s och Lisa’s versioner. Magnus var också bra, men jag gillar när de byter tempo och sätter ny text. Kommer bli en kanonsäsong.

Idag tänker jag vara ledig. Gå runt och môschle som vi säger här hemma. Förra helgen slet jag med stugan, blev två sena kvällar förra veckan och ja det blev liksom inget av nåt och veckan innan dess var stressig så jag har liksom inte kommit ikapp. Ryggen är grinig som attans och att gå med klackade stövlar igår gjorde inte saken bättre men det hade jag räknat med. Hoppas att det håller sig från låsning tills på fredag när jag skall till kiropraktorn. Det är nog mest muskulärt för tillfället. Höll på att vråla högt i mikrofonen i fredags när vi stretchade benen. Vi gör ju först stretch på bakre benet genom att gå över i mjukt utfall, så jag började med att hänga på vänsterbenet och sedan glider vi över med tyngden på det bakre och flexar främre foten. När jag glider över och flexar hugger det till i musklerna i ländryggen och vidare ner i baksidan låret – var inte beredd på den smärtan, men det är inte lika illa som när jag satt fast, men det räckte till. Hade sett ut det. Alla börjar komma ner i varv och jag skulle vråla till 🙂 Hann dock bita mig i tungan.

 

 

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 23 oktober, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
