RSS

Träningsvärk

29 Okt

både efter Zumba Gold-passet igår och kiropraktorbesöket. Jösses… men det var inte ett besök i onödan kan vi väl säga och han tyckte det var bra att jag kom innan det hade låst sig rejält. Men det är en rejäl om gång man får och massagen efteråt chockar ju de stela musklerna och det tar alltid ett par dagar innan man är i fas för kroppen har ju ett muskelminne som gärna vrider tebax i felläge. Dock brukar det räcka med en gång numera. Var värre när jag hade de stora problemen så det är därför man behöver gå dit 3 ggr i akuta fasen. Hängde med Aila hem men då han ringde och undrade om jag kunde komma 30 min tidigare så blev det lite hankigt men vi hann äta mat och jag bokstavligen sprang genom duschen.

Hade Vita Huset här på mat när de kom hem. Kyckling filé med sås på kokosmjölk och röd currypasta och nudlar till det. Blev bra drag i såsen då jag hade lite hjärnsläpp med pastans antal msk men det gick bra att späda ut med mjölk och matlagningsgrädde. Fick stå och dra ett bra tag också så det gjorde nog sitt för styrkan, men gott var det. Ananasbitar skall det vara till också. Helst allt i såsen men då alla inte gillar allt varmt så blev det var för sig och N fick testa första gången och han tyckte det va’ gôtt.

Hann träffa snickarkillen innan han for hem och ja… jag fattar ingenting ärligt talat. Allt golv är borta nu men jag begriper inte vart all sand kommer ifrån, underifrån, visst, men det var ju djupt under när vi renoverade och inte fasen körde de in grus/sand. Men det är bra att det bli kollat så får vi väl se hur läget är i väggarna. Orkar inte tänka på det nu, men nu känner jag att måste tömma sista överskåpet på köksdelen, men som sagt, golvet är borta  (jag når inte upp sa lille Per) så det får bli stege upp och en hantlangare som helpar mig så jag slipper springa upp och ner. Får bli i morgon.

Ikväll skall syrran och jag på Lena PH är planen. Skall bli skojs.

Mamma är på G hem efter en vecka i Gysinge. De mellanlandade i Västerås igår och kör hemåt här på förmiddagen. Skall bli gôtt att få hem henne igen 🙂 ♥

Ha en go lördag!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 29 oktober, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
