RSS

Lena PH levererade

30 Okt

mer än väl igår kväll och hon är ju inte bara en ypperlig artist, låtskrivare och sångerska, hon är komedienne av rang och jag kippade efter luft flera gånger. Vi skrattade så vi tjöt emellanåt. Härligt! Lite humor under bältet i 50-åringens persepektiv kan bli hur skoj som helst 🙂 Igenkänningsfaktor på relationsfronten och ja, vi hade en jäkligt rolig konsert.
2016-10-29-19-40
Dock hade de något dist på ljudet och då jag amatörmässigt hade glömt öronpropparna så fick ett par tussar av pappsersnäsduken syrran hade med sig duga så det filtrerade bort det värsta och man kunde njuta. Alla låtar från nya skivan och så några gamla klassiker blev det.

Idag vaknade jag 0500 och det var lögn att somna om så det har blivit en lång dag… en timme bak känns som 2 timmar fram ungefär. Men nu har vi varit nästan löjligt effektiva idag. Syrran har varit arbetsledare och hej hopp vilket slit. Hon är en redig bulldozer när hon är på det humöret. Några timmar tog det och många steg blev det. Altanen till stugan var ju full med spis, diskbänk, varmvattenberedare och köksinredning utöver allt annat jag har har där. Så nu är allt undankört till olika byggnader här på gården för olika kommande ändamål och hon körde stepträning upp och ner för stegen x-antal gånger från överskåpen i köket som inte hunnits tömmas. Jag packade för fullt och mamma bistod med papper och tidningar att slå in grejerna i. Innan vi var klara hade vi även rullat ihop mattan som låg på halva altanen och den skall till sopis. Går inte att få ren och den har legat många år och håller på att vittra sönder. Jag gav mig även på lilla entréaltanen där jag har haft en hylla och den är ojämn och snorhal och jag antar att de vill kolla in hörnet även utifrån så nu gjorde jag slag i saken och bröt bort skiten. Skulle haft en sticksåg men det fick bli kofot och hammare så ja, ultimat för ryggen var det ju inte men behövligt att få bort.

Jan var här och har hjälpt oss skifta däcken så nu kan busvädret komma. Men det får gärna dröja.

Becksvart ute kl 17… nåja, några veckor till så vänder det. Slängde i lite slingor istället så får man vara ljushuvud istället 😀

På onsdag kommer kusinen och gudbarnen då det är höstlov. Det ser jag fram emot. Men först några arbetsdagar till. Så att man får vila upp kroppen lite 🙂 //Svejs!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 30 oktober, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
