RSS

Tyckte nog att det var lite kyligt

31 Okt

när jag var uppe en sväng vid 02-snåret. Kröp ner i varma bingen igen och det var kallt om nästippen när klockan slog igång strax före kl 05.00. När jag gick upp tänkte jag att jag får känna på elementet och då märkte jag att det var vådligt kyligt vid fönstret. Jahaaa, hade visst glömt att stänga fönstret från stora vädringsläget igår kväll 🙂 Förklarade saken. Sov väldigt bra i alla fall, men lite onödigt kyligt när man fick gå ur sängen.

Helt ok att ha lite ljusare när man körde till jobbet. Fick bli korta 5 minuters turen på lunch-svängen. Ner och runt och upp för backen så att man fick jobba lite. Dagsljus en kort stund åtminstone. Sedan har jag ägnat hela eftermiddagen med att spåra inbetalningar och det var väldans rotigt så det tog sina timmar och skallen var lite lätt bôôômbad i skallen när for hemåt. Halvskumt ute vid 16-snåret så man blev ju inte piggare. Mörkt när jag kom hem och regnet hade börjat så nu väntar ett par blöta dagar. Det hostas och snoras på jobbet så jag hoppas att jag klarar mig.

Hämtade posten och drog upp soptunnan så nu tänker jag inte gå ut mer idag. Tjött… Mamma bjöd på god kvällsmat så nu är man mätt i magen och TV-fåtöljen hägrar.

Säger tack och hej till oktober och håller tummarna för att november försvinner lika snabbt. 8 veckor till jul – hej hopp och snart är det midsommar 😀  //Svejs!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 31 oktober, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
