RSS

Helgen snart slut

06 Nov

och den går lite väl snabbt om jag får säga vad jag tycker och inte har jag hunnit med det jag tänkt mig. Men den har ändå känts som en vecka på något konstigt vis.

Igår stängde jag trädgården för året. Husarknapparna och amplarna fick säga tack och hej och så körde jag in de stora höga urnorna som stod i paviljongen. Det hade frusit så jag fick inte ur jorden så de får stå som de är på logen. Granrisat blomlådorna vid västerfönstren så det blev lite grönt ändå. Lastade mammas bil med alla pelargoner och hade ambitionen att köra upp dem till friggan, men inte fanken gick det. För högt gräs och mossa = slirande däck. Körde ner igen och backade upp så långt det gick, närmare än att ränna med några krukor i taget från tvättstugan iallafall. Testar lite olika element däruppe så får vi se vilket som ger bäst och jämnast värme så att det ligger på några plusgrader.

Hade premiär med Smulan vid ratten och vi körde runt här på gårdsplanen och tränade start och stopp, backning och så runt logen och tänka på att det kan komma bilar runt hörnet osv, vända och byta håll  samt på kuppen få träna hur hålla händerna på ratten för bästa kontroll vid svängar osv. Vi har ju en tapper backe upp till friggan så dit fick hon köra och ställa sig en liten bit upp och så tränade vi start i motlut 🙂 Hon lärde sig också att rätt växel underlättar 🙂 . När bilen började bli lite väl varm så fick hon backa tillbaka och oj så snyggt det blev – så hon fick beröm och såg nöjd ut 🙂 Det är mycket psykologi i det hela. Men det har jag sagt, att grinig elev går bort så hon vet vad som gäller för att vi skall köra. Den stora containern på gården gör ju att man bli lite nervös för bakskärmar och annat men det skall nog gå bra. Nu vet hon att hon kan hitta dragläget på rätt sätt och nu är det öva öva öva som gäller. Min pugart är nog lite lättare att träna med mot stora Volvon de har, men det är guld att kunna ha båda att öva på så de lär sig att de måste känna in respektive fordon, samt att inte slita sönder växelspaken 😀

Det blev tacos i Vita Huset och Så mycket bättre denna lördag. Wadlings musik är väl inte riktigt min bag, men Danny’s version var helt ok.

Kusinens burgare var to die for i fredags!! Jösses vad goda och jösses vad mätta vi blev och guddotterns cupcakes på det… buuuuurp! 🙂

Ikväll skall mams och jag till stan och se på ”To Sammy with love” – hoppas på bra musik, sång och dans. Blir lite sent kanske men det får gå.

Kusinen och gudbarnen kommer på fm-fika och sedan bär det hemåt igen. Riktigt gott att ha dem här, synd att inte alla kunde komma. Hade vi inte haft biljetterna skulle vi åkt till dem istället men nu blev det som det blev. Syrran är nöjd för nu fick hon hjälp att skifta sängkammaren och ”poledancerummet” och kusin har monterat om stången så Smulan kan få större plats att svänga runt på så det blir nog bra.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 6 november, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
