RSS

From Sammy with love

07 Nov

var riktigt bra! Oj vad de är skickliga dansar, sångare och skådespelare. En scenografi som är väldigt genomtänkt och de får banne mig slita hårt, inte bara dansa och sjunga. Guld i struparna och flinka fötter och steppar som om de hade fjärilsvingar som fötter. Njöt av de gamla låtarna och kände starkt i sånghjärtat att jag verkligen verkligen vill göra en jazz/storbands-insats på scenen. Gamla evergreens är något jag går igång på. Älskar att sjunga dem. Kunde man få deras kvartett som de hade på scenen och sätta i ett hörn här hemma så att man kunde sjunga jämt när man ville – det vore nå’t det 🙂 Tyvärr är ljudet otroligt skräpigt på denna stora konferensanläggning som ju faktiskt har många artistframträdanden och jag trodde det var någon kabel som var vajsing på Lena PH förra gången vi var där, men nu var det uppenbart att det är deras egen anläggning som det är någon dist i och man fick spetsa öronen rejält för att höra vad de sa. Nästan som om något var spräckt. Skrev liten klagan på evenemanget på fejjan som jag delat/checkat in på är det var paus. Blev faktiskt liite bättre efter paus så budskapet kanske gick fram, eller så vande sig öronen. Men betala dyra slantar för att få dåligt ljud i en modern konferensanläggning går liksom bort för min del. Nu är det Jonas Gardell om ett par veckor, men han pratar ju mest så då hoppas jag det funkar bättre. Dock, som helhet, en show jag är glad att jag fick uppleva som publik. Tragiskt hur det har sett ut med rasåtskillnad och tyvärr nog fortfarande finns… de förmedlade det bra och ur eget perspektiv blandat med Sammy Davis Jr’s liv.

Vi parkerade smidigt och hade planerat jackor mm så det gick på några minuter att vara på hemväg. Tog ett tag att varva ner när man kom i säng.

Tacksam för att det var torra vägar på länsvägen och lilla vägen till jobbet. Sol och snö om vart annat och samtidigt gällde idag. Tog en 10 min sväng på lunchen och valde fel väg då det var motvinden from hell och nej jag hade inte vare sig pannbandet, huvan till jackan eller huv/sjalen med mig. Så det blev en väldans rask promenad på raksträckan. Iskallt och rått. Burr. Men sol och syre är aldrig fel.

På hemväg började solen gå ner och det blev en häftig färg på himlen. När jag kom upp på länsvägen och nästan var halvvägs till storbyn så jag att att det var en solpelare och ni kan tro att jag muttrade för oj vilka bilder jag kunde ha tagit men det finns inget bra ställe att parkera förrän en bit från storbyn så jag hann precis fota innan den försvann. Blev helt ok. Fixade den i photoshop då mobilen och jag inte såg den på samma sätt, så nu kom den väldigt nära sanningen
solpelare-161107-eftermiddag
Morbrodern tyckte att jag skulle skicka in till läsarnas väderbilder så det har jag gjort nu. Spörres om det kommer med 🙂

Svängde in vid återvinningen och blev av med en massa tidningar/magasin jag lade i bilen när jag röjde ur stugan då jag ändå skulle ner till Preem och hämta ut ett paket. När jag kom till macken och lyckades hitta en parkering – jösses vad bilar – så jag en bekant dam vid ena pumpen. Mamsen var klar med bingon och skulle tanka. Gick fram till henne och det visade sig att kortläsaren var paj och hon behövde flytta bilen till andra sidan och vi kan väl säga så här att hon var lite lätt blåfrusen där hon stod, inte helt ultimat klädd för uteverksamhet. Så jag gav henne mitt körkort och koden så fick hon gå in och hämta paketet och jag svängde runt och tankade då jag var klädd för att vara ute, ja så när som på huvudbonad då. Teamwork kallas sådant tror jag 🙂

Väl här hemma nu så har jag fyllt på fågelmaten som i stort sett var slut så nu är det nötter, talgbollar och solrosfrön påfyllt. Matfriska fjäderfän 🙂

Så nu kurar vi inne resten av kvällen. Det är väl nu man borde bo på sydligare breddgrader… kylan i sig är en sak, men denne blåsinga kvetter helt å hôlle…

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 7 november, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
