RSS

Assistansförsäkringen

09 Nov

kom till användning till slut…. Skulle fara hem i tid vid 15:30 för att börja med köttet. När jag kom ut till parkeringen så såg jag att bilen såg sned ut. Som tur var hade jag backat in, annars hade jag aldrig sett det så tydligt. Högerdäcket fram var nästan tomt… dret… Ringde mor och sa att nu blir jag nog sen.. vet inte om jag kommer hem så hon gjorde sig redo att åka och möta upp. Då jag har Peugeot Assistans via Falck så tänkte jag att nu banne mig skall jag nyttja den och de skickade bil från Sunne. Det tog sin lilla tid då lastbilen som blockerat vägen gjorde att det var trafikstockning. Jobbarkompisen tipsade om verkstan som jag åker förbi varje dag. Med 10 min tillgodo innan verkstan stängde kom det en ung grabb och han fick till slut upp bilen på bärgningsbilen
pugart
Vi kom iväg och väl på verkstan så var det tre stycken grabbar där bakom disken och ja men vi kollar det på en gång. Swish ut och swosh av med däcket, in och pumpa upp och så sprayade de med – tror jag – vatten med diskmedel som löddrade. Runt om och de kliade sig i skallen men så! Bôbbel bôbble vid en av dubbarna. Visade sig vara en liten skruv som gått rakt in i däcket! Efter lite mockel fick de upp den och så filade de hålet och sedan kom den andre med vad jag tyckte såg ut som ett grovt ventilgummi som han vek dubbel och pluggade i och skar av. I med luft och ut och på med däcket. 300 kr ville de ha och det var det värt! När jag skulle åka kom jag inte någonstans för den ”snälle” bärgarn hade dragit åt handbromsen rejält och i detta halvkyliga väder fastnar den på studs. Så där stod jag och det var bara att rusa in och säga – snääääla 🙂 Han hängde med ut, backade och mojjade lite och kom till slut loss och gick in och hämtade ficklampa och kollade och pillade lite och så var det klart. Phu. Mamma behövde inte åka hela vägen vände och for hemåt igen. Så 3 h senare kom jag hem.

For lilla vägen hem då länsvägen var olycksdrabbad vid ett par tillfällen under dagen hörde jag på radion så jag var osäker på om det var framkomligt. Köttet får nog vänta tills i morgon känner jag. Orkar inte skära och packa idag.

Verkar som att jag kommer få sjunga med favoritgänget igen i mars! Då kommer det blir fler låtar så vi skall träna ett par gånger tyckte han. Skall bara få OK från de andra i gänget om de vill köra. Ordinarie sångaren har tyvärr åkt på heshet p g a sjukdom så han har nog sjungit sin sista ton. Väldigt trist, hade gärna gjort duett med honom denna gång. Man får passa på så länge stämbanden är med en. Man vet aldrig vad som kan hända här i livet. Who knows, man kanske skulle testa att bli president i USA nästa gång? Verkar ju som att alla kan bli’t… nä visst ja, är ju inte född over there, så det sket sig i starten. Nåväl, vi får väl se hur det blir här i världen. Jag har gärna fel, men det känns banne mig inte bra i magen….  men överlevde världen åren med George W Bush bör det väl gå vägen även denna gång. Men det kan hända mycket skit på 4 år…. *tar mig för pannan*

Nu packar jag ihop denna dag och hoppas på att torsdagen blir bättre. Sista A-skattedagen för veckan. Inte utan att veckorna går snabbt. Bra det, då är det snart vår igen. Svejs!

 
5 kommentarer

Publicerat av på 9 november, 2016 i Vardagsinlägg

 

5 svar till “Assistansförsäkringen

  1. Znogge

    9 november, 2016 at 22:16

    Vilken otur med punkteringen och tack och lov händer det inte så ofta! Vi har råkat ut för det en gång och det var med lånebilen som vi hade efter krocken med rådjuren. Då slapp vi i alla fall att betala…

    Visst hoppas vi på en riktigt bra torsdag 😀

    Kram

     
  2. Jag

    10 november, 2016 at 16:25

    Det är mycket med bilar. Trodde faktiskt inte att en liten skruv kunde ge punktering. Skönt att det löste sig så pass fort ändå.

     
  3. Suttecity

    10 november, 2016 at 18:16

    Ja mitt i allt tok hade jag riktig medflyt.
    Nej jag blev förvånad när jag såg hur liten skruven var. Men den satt djupt så de fick jobba bra innan den kom upp. Så det har nog varit pyspunka ett tag och igår stod bilen med däcket i ”rätt” läge så det pös ordentligt. Nog är det märkligt att det allt som oftast händer saker på vinterhalvåret när det är slaskigt kallt och jäkligt. Nu hoppas jag att det håller sig resten av säsongen 🙂

     
  4. madonnan

    19 november, 2016 at 08:39

    Hej, vilken tur att det ordnade sig så fint! Att något så litet kan ställa till det så mycket… 😅
    Kram

     
    • Suttecity

      19 november, 2016 at 08:41

      Ja och det händer alltid när man har för långt hem 😊 . Ha en go helg! Kram

       

Kommentera

 
