RSS

Säsongens första lilla husmus

10 Nov

avlägsnades från fällan på vinden idag. Kom på att jag hörde att det klack till häromkvällen efter att det hade prasslat och gnagt. Tur det är så kallt som det är för småjästa möss är ingen höjdare 🙂 Denna var likstel så det var inga problem att få loss den. Så den fick göra en luftfärd bakom logen så får något djur kalasa på den. Giftfritt godis för vissa.

Färden hem gick utan mankemang idag, förutom stressade medtrafikanter som prompt skall om, även om vi måste stanna vid ljusregleringen vid ytterligare ett hållplatsarbete på 70-sträckan. I morse var det bättre, bara en Stressvar som drog förbi, vid samma 70-sträcka samt att jag mötte saltoffa, annars var jag ensam på vägen. Skönt. Samma Volvo kom och brände förbi på hemväg på raktsträckan vid Prostgårdsgärdet. Stress stress stress. Många aggresiva människor bakom pedalerna. Onödigt.

Nu har jag tagit helg från Adeccouppdraget och har tre egna dagar framför mig. Gillar torsdagskvällar 🙂

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 10 november, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
