RSS

Äntligen fredag

11 Nov

och idag var det 29 glada damer och en glad herre på Zumba Gold- golvet och oj vilken härlig energi det är i detta gäng. Timmen bara flög iväg.

Innan vi for iväg så mötte vi besiktningsguben som skulle göra en översyn av trapphissen. Syrran fick kubba över och ta hand om honom för det var hög tid att fara till la stada.

Efter Zumban for vi till Välsviken och mamma styrde mot ICA och jag mot Jula. Köpte kablage för utebelysning, enkel och grenkontakter och sedan fyllde jag på förrådet med smålampor typ 15 och 25 W. När jag skulle kolla efter alternativ till kristallkronan så stod där ett par som hade frågor på watt-tal och annat och frågade en av personalen. De dividerade om varför det inte stämde och ja, jag kunde inte vara tyst utan sa – ursäkta om jag lägger mig i men får jag ge ett tips? Och så visade jag dem det där med Lumentalet och ta bort sista siffran för att komma i närheten av vad gamla Watt-styrkan motsvarar. De fortsatte att tjata om Watt, men jag sa att det är ju ljusstyrkan som är viktigast, alltså lumentalet och då föll polletten ner hos dem 🙂 Personalen tackade för tipset. Sa att jag delar gärna med mig då jag själv fick tipset. Vid kassan hade de en korg med sådana där små LED-lampor som man kan sätta i dragkedjan på jackan t ex. 10 kr/st – som hittat. Har kikat på dem tidigare men nu såg vi en dam som hade en sådan när vi var i stan härom kvällen och oj så väl hon syntes. De finns med vitt, blått eller rött. Tänkte även på Amigo och då jag hade hand om honom här i eftermiddag när de for till travskolan så hakade jag på honom den röda. Oj så bra han syntes! Lite skeptisk var han men det luktade gott av tikarna så han glömde bort den. Perfekt när man skall gå på mörka vägarna här – man slipper ficklampa 🙂 Lyste upp vita pälsen också så han såg lite smått självlysande ut 🙂
amigoljus

Mamma for till nya PRO-lokalen tidig eftermiddag då de har invigning i morgon så det var lite för styrelsen att förbereda och sedan for hon vidare till Solveig då hon fyllt år och de skulle fira henne ikväll. Jag fixade mat till syrran och Lilla E när de kom hem och Smulan är hos pojkvännen denna helgen. De drog hem för att se på Idol så jag har lite egentid här på kvällskivsten. Gôtt. Ledig helg har jag också. Inte åka någonstans och inte ha besök. Bara vara, det var längesedan nu så ensamvargen vill ha sitt. Social ensamvarg, det är jag det 🙂

Mamma har letat efter sina vinterkängor och kan inte förstå vart de har hamnat här. Ja men har du tagit fram dem då (vinterförvaras under trappen) Ja det har jag, lade ju ner sommarskorna i lådan. När hon åkt ja, då var jag ju bara tvungen att öppna luckan och kolla – jodda, där stod den 🙂 (sommarskorna låg i kassar intill 🙂 ) Så nu står lådan här i tvättstugan, så får vi höra en rolig reaktion när hon kommer hem 😀 Lite roligt är det att få rätt. Men bara lite.

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 11 november, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
