RSS

Nu så kom solen igenom

12 Nov

de täta dimmolnen. Ja klarblå himmel är väl att ta in men någon tände lampan 🙂

Mamma har dragit till storbyn och hjälper till vid invigningen av nya lokalen då det är öppet hus mellan 11-13. Lilla E kom hit med hunden då syrran är på långpromenix med vapensyster I i storbyn. Han gnäller och piper och vill ut och därute bara skäller han. Blir så less. Men jag antar att tikarna i byn löper. En till har vi fått så det blir en utmaning för honom när det blir läge där.

Fick ett litet ryck, har tänkt på det ett bra tag men idag kom jag till skott. Stört mig på ugnsluckan ett tag men nu blev det bakpulver och vatten som fick verka och så gå loss med skrapan till glashällen. Lite skur och handkraft, lite mer bakpulver och skrapan igen och nu är den ren och fin. Nöjd.

Varje kväll denna veckan har jag tänkt att i morgon måste jag lufta mitt element då det alltid skvalar när man skall sova. Minnet är lite glappt för tillfället men idag så kom jag ihåg det 🙂 Blev några vändor upp och ner till mitt rum och oj vad luft det var och jag fick fylla på systemet flera gånger samt då stänga av pannan och köra en sväng till. Rörkrökar’n lärde mig det, annars får man inte bort luftbubblan som blir. Spörres om det räcker.

Bäst att gå upp och kolla temperaturen i friggan och så dra ur kontakten till kyl/frys i garaget.

Funderar på att sätta upp ljusgirlanden på norra altanen/entrén. Men de lovar mildväder under veckan så det hinns nog. Borde få upp julgranen i flaggstången också, men det lär väl inte bli någon hård tjäle så det går bra närmare advent. I o f inte så många veckor kvar.

Skall ta tag i lilla kristallkronan jag hade i stugan, prismorna har släppt efter att den legat här och jag gjorde ren den. Så skall den upp i taket i hallen/entrén i tvättstugan. Takplafonden där i glas är spräckt. Misstänker att det har varit en jacka som langats på lite för högt upp. Tar jag ner den kommer den gå i flera delar med tanke på hur stora sprickorna är. Dåliga lampor i också, vill ha ljus så man ser.

Nu blev det vådligt ljust ute – gillar’t! Ha en fortsatt bra helg gott folk!

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 12 november, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
