RSS

Röjning

13 Nov

och genomgång av alla snabbt nedpackade lådor och annat från lillstugan fick det bli idag. Varvat lite med datorsittande – dock ingen bokföring som jag borde… men det hinns nog.

Pulsen höll sig på mattan inatt, värre natt till igår då jag vaknade vid 0130 av att det pickade på så in i hoppsan. Men inte flåsig och inte ont så jag somnade om. Var en aningens mör i skråvet på morgonen, vaknade även till på småtimmarna av att det högg satan i gatan i vaden så det var lite stramt under dagen igår. Men har sovit ovanligt bra med tanke på skarpa fullmånen som lyser som bäst.

Hade en knepig dröm på morgonkvisten. Drömde att vi var på auktion och vi satt uppe på läktaren mor och jag tillsammans med en okänd dam. Tittade ner på långsidan från läktaren och där satt Biggan! Titta mamma sa jag, det är Biggan!! – Birgit Nordström? frågade damen. Ja! sa jag. Det är min syster! sa hon. Jag rusar ner och hämtar henne så att hon vet att vi är här sa jag och rusade ner. Väntade mig det där goa glada leende och oförställda glädjen att se mig som hon alltid hade – men inte såg hon mig inte. Tittade rakt igenom mig, ställde sig upp och låste upp rollatorn och gick ut i hallen. Tänkte att då väntar jag väl på henne tills hon kommer tillbaka. Men ingen Biggan. Sedan kom jag på att hon har ju ingen syster…. då vaknade jag. Men känsla av att hon inte sett mig satt i.. Ja det är mycket konstigt man får ihop i drömmarna.

Fars dag i dag, 4:e utan pappsen hos oss. Tror fasen i mig aldrig att jag vänjer mig vid att han är borta.

Det har börjat bli mildgrader här och rackarns så halt det blir. Vi hade hand om Amigo idag då de var på ”Sune – Kaos i fredagsmyset” hela högen. Lilla E fick det i födelsedagspresent i maj så nu var det dags. De var jättenöjda.

Soptunnan framdragen, redan gått 14 dagar. Det går undan ändå måste jag säga. Nästa gång är november över. DET skall bli skönt. December är det fullt upp ändå och man får börja koncentrera sig på julen och pyntet.

Sedan överleva januari och februari. Sedan börjar förodlingstiderna så då är det hopp om vår igen.

Men först skall vi klara av vecka 46. Svejs!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 13 november, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
